quilaoronja

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2015

Det bara måste ut! Och Skorpan :-)

Av Susanne - 19 augusti 2015 22:18

   

Läste ett så bra inlägg i dag....handlade om "Fega krakar", som inte vågar ta ställning.

Kände så väl igen mycket av vad som skrevs, och det är väl kanske sorgligt,

men samtidigt ganska skönt att veta att man inte är ensam om sin åsikt.


Det handlar om vänner som behandlar sina vänner illa.

Baktalar och sprider lögner om allt och alla som "går förbi"  

Hallå, vi är för sjutton vuxna människor, och då borde man väl ha ett uns av empati och medmänsklighet.

Jag har väldigt svårt att förstå detta fenomen,

att det på något sätt verkar helt legalt att trycka ner sina medmänniskor?

VARFÖR??

Är det för att själv må bättre?


Har själv blivit utsatt för detta, och dessutom alla dessa påhopp om hur jag är som människa.

Jag är känslig, jag oroar mig ibland för dom som står mig nära, (även hundarna)

En självklarhet för mig om någon inte mår bra....jaa, och?

Det har väl ingen annan med att göra? Förstår inte hur det kan störa någon annan?

Och vad jag heller inte förstår,

det är med vilken rätt andra människor kan tala om för mig vad jag gör rätt eller fel?

Finns det en önskan om att jag helt enkelt ska ändra på mig, för att tillfredställa andra?

Sorry, det kommer inte ske!

Gillar man mig inte, så skit i mig helt enkelt.

Det är såå enkelt!


Tänkvärt.....

 


Jag har gått vidare.....

**************************************************
*************

Och nu SKORPAN!

I dag skulle vi ännu en gång till Norsholms djurklinik.

Vi skulle resonera om VAD och som orsakat Skorpans problem,

och hur vi skulle gå vidare.



Dagens veterinär har vi träffat tidgare, 

han hjälpte oss när dom hade sytt Skorpans sår med fel suturer, bl.a

Han är trevlig.

Tror vi pratade i 1 timma, bollade frågor hit och dit,

han lyssnade på mig, och framförallt på Skorpan.

Så bestämdes det att vi skulle nya rtg-bilder på lungorna,

för att då se om det skett en förändring.

Och även nya blodprover, samma sak där, hur såg blodbilden ut i dag?

Förändringar?


      Lungröntgen.....Blev tillfrågad om jag kunde vara med,

         så kunde vi prova om det skulle fungera utan sedering.       

Självklart ville jag det.

Och Skorpan är en snäll tjej, som gör som man ber henne, hehe....

"Helt galet egentligen, att vi baxar runt på en berner hit o dit, som bara låter oss hållas" sa personalen.

Jag är så stolt över henne, och min filosofi är att det beror på hennes grundtrygghet, 

som hon fått med sig från dag 1 hos sin uppfödare.

Hon litar på oss....


Svaren då!

Joo, jag är såå glad och lättad, för bilderna såg betydligt bättre ut,

och blodbilden likaså.

Att göra en MR nu är inte försvarbart, och vad som förmodligen hänt är;

När hon sprang i det höga gräset, men munnen öppen,

råkade hon dra ner ett litet strå/ax eller dylikt i lungan.

Det satte sig fast, och hon försökte på alla vis få upp det.

PGA detta fick hon en inflammation i luftvägarna,

för att kroppen ville göra sig av med det som retade.

I dag, tre veckor senare, tror vi att den främmande kroppen är borta,

och att hon nu kan börja återhämta sig igen.


Det som skulle kunna hända nu, det vill säga om det mot förmodan sitter kvar något,

det är att allt börjar om igen.

Om det skulle hända, då gör vi en MR direkt.


Gissa att jag/vi är glada!!

Vi bockar och tackar för alla tummar och tassar som hållts för Skorpan!!!

Nu MÅSTE hon få må bra.....läääänge!!



Tror Ronja är minst lika lycklig som vi andra!



Vi har haft en skön dag i dag, tillsammans med goda vänner.

Eftersom vi inte har kunnat gå långa härliga äventyrspromenader, får man göra annat.

Som att promenera i lilla Söderköping t.wx

Där gäller det att "hålla tungan rätt i munnen" minsann,

för där är mycket "trafik" på både hundar och människor.


Bild utanför ett ställe som alla känner väl till....Ronja har full koll på var vi ska....

"Kan vi gå nångång då!!"

 



Smultronstället!

Här är alla hundar välkomna, och dom bjuds alltid på en egen glass!

Inte underligt att hundarna minns den platsen.

Mums!!



En promenad längs med Göta Kanal hann vi också med.

Här passerar just en stor båt, där det står en hund och skäller ut dessa fyra vänner!

Det var ingen som brydde sig nämnvärt.....



Dessa två älskar ju vatten!

Och båda gick kopplade....men tror ni inte Skorpan lyckades avleda min uppmärksamhet,

och helt plötsligt var halvvägs ner i kanalen!!

Såå himla stark trots allt som hänt.



En lycklig dag....


(det var texten i början som var lite tråkig bara,

men jag var tvungen att skriva av mig den...sorry....

Beror nog på att jag ännu en gång läste igenom

den "lunta" med mail som jag fått skickat.....om hur hemsk jag är)


Känns skönt att få ur sig sån skit.....och den som inte vill läsa det, struntar i det. 


Ytterligare en rolig sak hände i dag....Det kom ett STORT paket!!

Ska bli så spännande i morgon, när vi ska starta......(haha, cliffhanger)


Mycket pussande blir det 

    



Bli nu helt bra igen, Skorpan!!



Kram

Susanne










 
 
Ingen bild

Gun

20 augusti 2015 08:16

Vill bara säga att skit i andra för du är bäst. Kram

 
Eva H

Eva H

20 augusti 2015 09:34

Jag tycker det är BRA när du skriver rakt ut så! Det tror jag nämligen att DU mår bättre av o det är "that what matters" :D
(Mig har folk försökt ändra efter sina åsikter/förväntningar i alla år. SÅ lyckat så! ;) )
Underbart med lilltösen! Både hennes uppförande o resultaten. Fortsätter att be.

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Lotta, Imexx o Dunder

Lotta, Imexx o Dunder

20 augusti 2015 13:05

Härligt att Skorpan mår bra igen! Hon har senaste året varit hårt prövad men lika glad för det.
Du får absolut inte ändra på dig. Vi vill ha "våran" bästa Susanne precis likadan som innan. Tänk vad mycket kul och glada skratt jag har fått tack vare dig.. precis som du är.
Spännande med paketet (Tror jag vet ;) ) Kram

http://minabernergossar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards