quilaoronja

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2015

Att hon orkar!?!

Av Susanne - 22 augusti 2015 20:12


             Joo, det är väl så att jag ofta sätter ord till hundarnas handlingar.

Njuter verkligen av att bara se dom tillsammans,

och mår dom båda dessutom bra, ja då mår även jag väldigt bra.

          

Ibland undrar jag hur mycket tålamod Ronja har egentligen, 

för Skorpan, hon kan minsann vara en riktig "pain in the ass", om ni förstår vad jag menar.


"Kom igen då din tjockis.....ligg inte där o sov, kom o ta mig om du kan!!"

 


Så kastar hon sig över Ronja.......biter henne överallt....



Till slut får så klart Ronja nog av Skorpungens galna sätt,

och då är det bäst att passa sig.    


"Oh shit.....nu är det bäst att fly!!"

 


   Men jag vet, att dom tycker väldigt mycket om varandra, och allt är bara på skoj. 



Hon är en buse....men en väldigt charmig sådan   

       


Och Ronja, hon är ju en tok hon också.



I dag var det varmt igen, 

så vi väntade till kvällen innan det blev promenad.


"Vi ska väl leka nu va??"

 


"Balar" i precis lagom höjd!

Men det fanns några som låg på högkant också,

och självklart hoppade Skorpan upp den högsta!

Jösses vilket hopp!!

Husse fick lyfta ner henne, annars ger jag mig sjutton på att hon gjort sig illa,

och nu FÅR INTE något mera hända med Skorpan.



"Jag bara ligger här och är vacker jag!"

  


"När jag inte gör konster, så klart!"



En härlig kväll.....



Har vid flera tillfällen skrivit om hundmat.

Vad ska man ge sina hundar?

Vad ska man tänka på?

Hur ska man veta?

Vi har länge använt oss av ett foder som fungerat bra, men.....

Tycker Ronja varit rätt så torr i huden, och det kan ju ha många olika anledningar förstås.

Har haft kontakt med många foderkunniga,

samlat information kan man säga, och nu provat spannmålsfritt foder under en tid.

Jag märker stor skillnad!!

Ronja har t o m haft klåda ibland, pga den torra huden,

och av den information jag fått från flera håll, så kan just spannmål ge denna effekt.




Det har nästan sett ut som "mjäll" i pälsen ibland, vilket nu är helt borta.

Jag är riktigt nöjd,

och hoppas det goda resultatet håller i sig!

Tror säkert att färskfoder är toppenbra,

men det passar liksom inte in hos oss av flera anledningar.




Nu tar vi natt!


Kram

Susanne

 

#foderfrågan #enriktigbuse #foderdjungel 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards