quilaoronja

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2015

Svinigt möte!

Av Susanne - 24 augusti 2015 23:08

                           

Ja men vad härligt då!

En utflykt, bara vi tre....utforska en skog lite extra, var tanken.

Ingen rask promenad i dag inte, det var alldeles för varmt för det,

men att strosa omkring är rätt skönt också.

Njuta!



  Som vanligt är dom båda snabba upp på allt,

bara för att där invänta "klicket" från kameran.

Ronja kan sitta LÄNGE hon.....ger sig inte.


"Men så ta en bild nu då!!"

 


Vet inte, men jag tror inte Skorpan förstått riktigt ännu,

utan studsar upp mest för att Ronja gör det.



Fint var det, men kanske lite för varmt om man är en berner......



Tog små sköna pauser i skuggan!

Och jag hade ju stenkoll på var vi var, så klart!



Det är nog svårt att lura Ronja.

Tror hon märker direkt, om hennes matte börjar bli lite fundersam.

Som nu då!

"Är du helt säker på att du vet, matte??"

 



Inte en endaste plupp på träden,

och i den här delen av skogen hade jag ju aldrig varit.

Plockade lite blåbär under tiden som jag kollade på tfn om jag kunde se var vi var.

Så klart fanns ingen täckning.....



"Jaa du, kompis....det är preciiis som vanligt!"

"Ingenting är förändrat"

"Nu är hon helt lost igen!"

  



"Näe, nu får jag skärpa till mig.....Nu SKA jag hitta tillbaka till bilen!"

"Kom nu brudar, nu går vi RAKT fram, då borde vi komma ut någonstans?!



Med lite envishet så blev slutet gott.

Genade lite och tog oss fram i ett dike, för då var vi allt lite trötta.

Svalka med vatten, det var gott.....hundarna och jag halvsatt i gräset utanför bilen, skööönt....

Så plötsligt får jag för mig att; "- Näe, jag sätter in hundarna i bilen."



      

Just i samma ögonblick, hör jag som ett dundrande i marken?

Men va sjutton är det där?

Då kommer, som skjuten ur en kanon, en stor GRIS ut från åkern, precis där vi just gått.

Hade han varit några fjuttiga meter närmare så hade han farit rakt in i bilen.

(Iofs var ju alla dörrarna öppna, så kanske hade han flygit rakt igenom,

ut på andra sidan? Bara en liten galen tanke från mig)



Så stor den var!!

Och innan jag reagerat, fota fota fota, hade han hunnit en bit ut på åkern.

Det syns i alla fall att den var stor.


Hundarna blev minst lika snopna som jag, ett skall, sedan knäpptyst.

Skönt att dom satt i bilen, bakom galler....

Ronja gillar inte vildsvin, hon vill inte gärna spåra en grisklöv t.ex

Men Skorpungar, med dom vet man inte riktigt?

Dom kan hitta på vad som helst.

Ser framför mig hur hon lägger iväg efter detta gigantiska djur,

för hennes självförtroende är det inget fel på.



Ja det var ett riktigt äventyr det!


Det som stör mig mest,

det är att jag nu vet säkert att det bor vildsvin även här hos oss...inte kul, tycker jag.


Efter att ha pustat ut hemma, var det bara att tag i "få-bort-alla-små-kardborrar-ur-pälsarna"

Ni vet dom där små, som ser ut som små ärtor,

som kryper långt in i pälsen, och riktigt snärjer in sig!!!




Men jag tycker ju att det är lite rogivande att pyssla med pälsvård,

och även Ronja o Skorpan tror jag njuter av det.



Nu tänkte jag på den där grisen igen...

Ska jag gå omkring och vara rädd för ett nytt möte nu??

Helst vill jag slippa ha ytterligare kontakt med det stora svinet!



Nu sover vi en stund, i morgon siktar vi mot nya äventyr igen!

Älskar att ta vara på dagen, få MITT liv att fungera, inte bara andras.


Kram

Susanne

 

#vilketsvin  #vildsvinsmöte  ##grismöte 

 
 
Eva H

Eva H

25 augusti 2015 09:37

Det är för varmt (fuktigt) för en Eva också.... ;)
Önskar dig ICKE fler vildagris-möten!!! Men oftast hör o märker de väl människa o hund först o då ser man de inte. Har fått för mig så, delvis av Sigge Svamphunds berättelser i alla fall.
Men undantag finns väl även bland dem tänker jag. Brrrrr :P

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards