quilaoronja

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2015

Jag vet inte längre?

Av Susanne - 25 augusti 2015 22:45

     


Att skratta, det vet vi ju alla att det förlänger livet, eller hur?

Så i dag har jag förlängt mitt liv ganska mycket tror jag!

    Det känns tryggt att veta.

    

Vi, dvs jag, hundarna och en "gammal" vän for till grann-staden i dag.

Och som vi skrattat!!

Vet nog precis var vi har varanadra, och skämten kan ibland bli rätt "grova", 

men att få skratta så magen värker är himla skönt,

och när vi haft det lite tufft en tid, känns det extra bra.



Klart jag funderat över vad Skorpan drabbats av, och jag gillar inte att inte ha några svar.

Tanken var att ringa veterinären och prata av mig lite, ställa några frågor,

men så helt plötsligt ringde han i dag?!

Just för att höra hur det var med Skorpan.

Riktigt trevligt, kan jag tycka, men samtidigt gör det mig lite orolig.



Jag kommer så klart skriva/uppdatera här så fort jag blivit klokare själv,

men just nu tror jag inte många skulle förstå.

Inte för att jag tar åt mig, men orkar inte bli ifrågasatt.

Typ, "Om veterinären säger att det ser bra ut, så är det bara att gilla läget!!"


   


Så sorgligt!

Här stannade vi ofta till "förr i tiden", för att äta en bit mat eller fika.

Nu är det sedan länge stängt, och väldigt öde.

Det står en skyllt att dom öppnar åter våren 2015, men det skedde aldrig.



Sönderslagna rutor, så förfallet....

"Kom nu Skorpungen, här finns ingen ätbart att hämta!)




Lite bilder blev i alla fall tagna, för det kan jag inte låta bli.



Fler som inte kan låta bli....att spela apa när kameran kommer fram.



Skorpan Skorpan.....mina tankar får inte stämma.....

  



I morgon är en ny dag, och jag har i alla fall lovat mig själv att vara positiv, inte tänka i svart.

En liten utflykt med kompisar kan aldrig bli annat än rätt.


Kram

Susanne

 

#jagvetinte  #hoppaspåfel  #orosmoment22

 
 
Eva H

Eva H

26 augusti 2015 09:55

Kram!
(Ska vi öppna restaurang du o jag kanske? Du får fixa käket :D )

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Susanne

Susanne

27 augusti 2015 01:38

Det vore väl smart idé, Eva! ;-)

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards