quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2015

Det var faktiskt härligt att se!

Av Susanne - 26 augusti 2015 21:13


                Fyra vänner i badet!            


    

Jag är av den tron att man inte blir hjälpt av att ligga hemma och "deppa".

Skorpan har inte varit helt ok under lång tid, och hon har fått vila,

men kan väl inte påstå att vila är hennes melodi precis.


Det var varmt som tusan på dagens promenad,

så jaa, hon fick bada, svalka sig, och gissa att hon njöt.

Har väl aldrig sett henne njuta av att simma så.

Hon körde t o m ned hela huvudet under vattnet, mm....så skönt det va!



Väljer att inte gå in djupare på Skorpans symtom i dag heller,

det räcker med att jag själv, och några till,

slår knut på oss själva för att få någon rätsida på "henne".



    Älskar vatten gör dom i alla fall.....



....båda två!



   Och att rulla sig efteråt....underbart skönt!  



Ronja och Kicken i full fart, dom jagar ofta varandra,

eller det är väl oftast Ronja som jagar!


"Oh, shit, nu är hon nära.....!!!"

  

     

Skorpan samlar på pinnar!


     

Liksom Chicko!

Mycket pinnjobb blir det!


    

Lite vila mellan varven (läs fika)



   "Jaa, jag vet Skorpan, jättetråkigt att vila lite.....hjälper inte att blänga på mig"


Men det är ett måste, och samtidigt lite träning på att ligga stilla, 

oavsett vad alla andra gör.



På en höjd!



"Sluta tjata på mig, Ronja!!!"

(Ronja har som sin uppgift att alltid hålla ett öga på Skorpan, 

som i sin tur blir äldre, och faktiskt har en egen vilja,

och lärt sig säga ifrån när det blir för mycket tjat)



"Klok-som-en-bok-Ronja"

Och full av liv

  


Joorå, Skorpan fick röra sig lite fritt i dag också,

men inte okontrollerat, som hon brukar.



Och lite vila igen.....BOOORING!!!

  

Kan knappt tro det här är Skorpan, med det är det!

Hon har verkligen tagit igen mycket av det hon tappade i samband med hennes "Majskolshistoria"

Det är jag glad över!




"Eh, nu skulle jag vilja resa på mig igen!"

"Är det ok kanske?"



"SÖTNÖTEN"

  


"Jag ser dig nog, Ronja....att du även i dag står där och lipar åt mig!"  



Men du är allt bra fin du.....en av mina ögonstenar. (för jag har ju några till)

  


Ev. ska en ct-scan/datortomografi/skiktrtg...(många namn) göras på Skorpan,

och jag har i dag ringt runt till flera kliniker som har just en sådan apparat.

Och näe, det finns inte på så många platser i Sverige.

Hur jag än vänder o vrider på den saken, blir det en bit att åka.

(vilket jag självklart gör om det behövs.....man gör ju allt för hundarna)


Hade väl aldrig kunnat ana att det var så stor prisskillnad på exakt samma undersökning?

Den "billigaste" kliniken tar mellan 2,300:- - 3,500:-,

den dyraste mellan 9,000:- - 12,000:-!!

Trodde inte det var sant, vilket det så klart var.

Visserligen är det några flera mil att åka,

men det handlar inte om flera tusen i bensinkostnad.

Valet är ju därför ganska lätt vilken klinik man ska välja.

Dessutom skulle jag inte behöva vänta länge på en tid,

vilket jag skulle fått gjort på det "dyra" stället.


Nu väntar jag på ytterligare samtal från en veterinär, för en diskussion om hur vi ska göra.

Jag frågar mig om o om igen,

VARFÖR TAR DET ALDRIG SLUT PÅ ALLA TRÅKIGHETER?


Stort tack för alla kramar o rara ord vi fått på olika håll,

som vanligt värmer det mig så mycket.

  


Kram

Susanne

 

#ct-scan

#skiktröntgen

  #datortomografi

#veterinärsamtal

#symtom

 
 
Ingen bild

Liza Hansson

27 augusti 2015 08:39

Styrkekramar!

Susanne

31 augusti 2015 02:07

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards