quilaoronja

Direktlänk till inlägg 29 december 2015

Lova att ALDRIG berätta.....

Av Susanne - 29 december 2015 21:09


  Näe, det här får inte komma fram, det kan användas emot mig, vem vet.

  

Kan meddela att gårdagens borttappade minne INTE kom tillbaka.

Varken i natt eller under dagen, så då förmodar jag helt enkelt att det inte var så viktigt.

Så måste det ha varit, eller hur?      


Helt otroligt så härligt det är med lite snö, några minusgrader,

och kanske framförallt SOLEN från den där himlen,

som är så blå så blå.



Men ååh, vilken liten raring det sitter här då...så timid och bara urgullig.

Jo jo, det är faktiskt Skorpan, med ett uttryck som man verkligen inte ser varje dag.

Far o flyg o flyg o fläng, det är det vanliga hos Skorpungar.

  


Kan också konstatera att dom båda ser ganska ruffsiga och tuffsiga ut för tillfället.

Ska ta tag i det en dag.....det är lite annat nu som upptar min tid,

eller i synnerhet mina tankar.

Oavsett, så har dom min kärlek ändå, ruffs eller tuffs, det spelar ingen roll.

  


#promenad  #massoravspring  #rättmångabilder faktiskt, hehe, #gladahundar


   


"Lägg av sa jag ju!!"

  



Det här ska man kanske inte skriva ner så här,

men det bjuder jag på.

Potatisgratängen var förberedd, bara att slänga in i ugnen.

Under tiden var det en hög med papper som skulle fyllas i, mail som skulle skickas.

Att skada sig i arbetet är inte en enkel sak,

när det gäller alla mängder med blanketter som ska fyllas i.

Har man som maken aldrig varit så sjuk ens, då är det ingen lek.


Efter en lååång stund säger maken:

"-Har du koll på gratängen?" 


"- Jaa då,    svarar jag, och tittar mot ugnen.....

(är det något jag har, så är det väl just KOLL)...men var sjutton är gratängen???"

Inte var den i ugnen i alla fall???

Du har väl inte ställt in den i micron?, blir då frågan.

Nix, inte där heller.....Börjar bli lite rädd....VAR ÄR DEN???

Letar........öppnar kylen! 

Fattar ni, jag hade ställt in den i kylskåpet!!!     

Hade täckt den så bra med folie, man vill ju inte att den blir bränd.

Och jag lovar, den hade verkligen inte ens börjat bli varm!

Middagen blev något senarelagd i dag, kan man väl säga....


Tror jag har samlat på mig lite för mycket i huvudet nu,

kan man göra en diskrensning tro?

 Hur mycket man än försöker skoja bort det allvarliga, så går det nog inte,

det finns där inne och stör hela tiden.

Ska inte gnälla över att JAG mår dåligt i det här, men det är tufft att stå "på sidan om" också.

Man vill bara hjälpa...

Men att tillaga en gratäng i kylskåpet, det fick oss ett riktigt gott skratt, båda två.

Och goda skratt, det gör alltid gott, man kan inte få för många av dom. 


Ännu en anledning till gott skratt!



"Hur mycket närbild vill du ha, matte!"

"Så här......eller...."



"Ännu närmre', kanske....?"



Kontaktövning med husse, vilket jag tycker dom gör "skitbra"   



Skorpan o Ronja älskar att komma springandes mot kameran.

Den enda nackdelen med snö o is,

det skulle väl vara att det blir om möjligt ännu svårare att få stopp på sig själv o alla tassarna.



Avslutning på promenaden och på dagen....i fin solnedgång



Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Stina

30 december 2015 00:02

Så fina bilder!! Och ja...diskrensning i skallen... Det är inte lätt!!! Min blev ju så full att jag inte hittade hem en dag!!
Försöker nu hårdare att inte samla in saker i skallen än jag försöker få ut dem.
Ibland funkar det.
Andas. Vila. Ät. Sov.
Låter som det enklaste i världen. Det är det...för vissa. Vi andra får jobba hårdare för det.
Och klaga får man visst! Somliga klagar ju på allt :-P Så då kan vi andra få klaga på nåt!! ;-)
Kram på Er och hoppas hussen repar sig helt snarast. Hundarna är bästa medicinen för mig. Ronja o Skorpan är nog det samma för er

Susanne

1 januari 2016 10:50

Men vad säger du? På riktigt? Att du inte hittade hem?
Inte alls lätt att sortera ut, och visst blir man lite smått rädd. Skyller på att det är fullt helt enkelt, och hoppas på att allt ska få ett bra slut, till slut.
Stor kram tillbaka till er, och en god fortsättning på nytt år.
Susanne

 
Eva H

Eva H

30 december 2015 08:12

Lovar!
Jag ska aaaaaaldrig fråga hur det går med gratängen, om ni ska ha potatisgratäng till middag, vilken hylla det ska vara på eller något ens lite liknande! Lovar!! :D
Skönt att det finns fler :P
Och inte är det det minsta konstigt i din sits nu :/
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

1 januari 2016 10:46

Ja, visst känns det bra att veta att vi är flera vimsiga 😉
En riktigt god fortsättning till dig, Eva
Kram
Susanne

 
Ingen bild

Liza Hansson

30 december 2015 08:21

Hellre för mycket i huvudet än för lite! Jag känner igen det där med att ställa saker fel, en gång letade jag efter smöret men det fanns inte i kylskåpet utan i brödskrinet! Likaså minns jag den gången potatisen aldrig kokade....lite svårt på kall platta.
Hoppas allt blir bra med husse och alla papper.
Som vanligt helt underbara bilder!
Kram.

Susanne

1 januari 2016 10:44

Skönt att inte vara ensam om att vara lite smått förvirrad ibland 😉 Ja, vi hoppas att allt löser sig till det bästa nu.
Tack snälla du för fina ord
God fortsättning på det nya året
Kram
Susanne

 
Sytanten

Sytanten

30 december 2015 09:18

Så tokigt det kan bli. Men vilken tur att du hittad den så ni fick lite mat i er, annars hade det kunnat gå riktigt tokigt om blodsockret dessutom blir för lågt. Väldigt fina bilder som alltid hos dej. Man blir så glad av att se på dom fina, söta flickorna.
Gott Nytt År!!
Sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.se

Susanne

1 januari 2016 10:42

Haha, ja, så himla tokigt....man blir nästan rädd 😊
Tusen tack och god fortsättning, Bettan
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards