quilaoronja

Direktlänk till inlägg 16 september 2013

Kan det va´ så......?

Av Susanne - 16 september 2013 23:45

  En sån´ där härlig, vanlig dag.

En dag när den är som bäst.


Förmiddagen ägnades mest åt "plock". Jaa, det blir trots allt en del tvätt, bl.a,

även om man varit i ett varmt land.

Att hänga ut tvätten, var det dock icke tal om, i skitvädret som varit.


Tog sedan en lååång, avkopplande promenad, med "flickorna".

Det ÄR verkligen det bästa, skönaste "preparatet" för att njuta av livet.

Klart jag har njutit av vår semstertrip också, självklart.

Det går inte direkt att jämföra.

Nu är vi i vardagen igen..............

                      


      Två busiga tjejer!            



Jag vet inte, men Ronja och Skorpan är mycket, mycket mera "nära varandra" hela tiden nu,

mot hur det var innan vi reste.

Kan det vara så, att dom nu levt en vecka, på ett minimalt utrymme,

och dessutom bara varit hänvisade till varandra? (om ni förstår hur jag menar)

Ronja "pysslar" verkligen om Skorpungen!!!   




Hur schysst är det här.......???   



Men det behövs bara en blick från Ronja, så fattar Skorpan......

"Oj då, förlåt så mycket då....."


"Vilken tur att Ronja inte är arg så länge på mig"    

(En del av Ronja kvar i munnen)



"Wooow, balar!!!"   






Oppe!!!   



En sekund........så var även Skorpan oppe!   



    



Självklart har vi även tränat i dag!

Drag för Ronja och lydnad för Skorpan.

(Trodde väl aldrig i min vildaste fantasi,

att jag skulle sitta här och skriva om lydnadsträning....

...med ingångar och följsamhet och gud vet vad.

Men, man är ju inte sämre än att man kan ändra sig, eller?)




Klockan bara sprang iväg, som den ofta gör när man har roligt.

Det hann att bli "kväller" innan vi kom hem.

(Som om inte gårdagens bad var nog, så rullade sig Ronja, (förstås)

i något som i hennes nos luktade kalasgott. Bra jobbat Ronja!!!)

  



"Ligg stilla nu lilla unge, så jag får tvätta rent dina öron"

  



Kan man drunkna i en hunds ögon???

I så fall gör jag nog det i Skorpans!!!

När hon tittar på mig så här.........då kan man bara må så där väldigt bra.

  



Ögon spelar en stor roll, tycker jag.......även hos oss människor.


Vår fina.........  




Hade en tanke.......nu när jag är "home alone" den här veckan.

Att jag skulle komma i säng tidigt......eller, åtminstone lite skapligt........

Hm.......gick väl så där, kan jag säga......   


Men nu så......


Kram på er "där ute"

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

17 september 2013 09:40

Jag tror säkert de svetsats samman ännu lite mer under veckan utan er. Det är säkert bara bra. De lär ju inte bry sig mindre om er, men samtidigt blir det ju bara ännu lättare att lämna de ensamma tillsammans :)
Jag fann mig själv stirrande in i de där ögonen och fundera på om jag kanske får se dem IRL i Älvsjö i dec :)
Och vad gäller träning... Inte hade jag för 5-10 år sedan trott att jag skulle bli SÅ intresserad som nu med A! Kollar Arlo och längtar pyttevalp för att få starta en "från scratch" :)

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards