quilaoronja

Direktlänk till inlägg 13 november 2013

Vilken överraskning!

Av Susanne - 13 november 2013 21:07

"Varannandagsväder", det skulle man väl kunna säga.

Jaa, ok då, det får man väl vara tacksam över.

            I dag var det dags för "fin-vädret" igen!        



Vilken skillnad det blir på fotandet.

Tror inte att kameror är speciellt förtjusta i dåligt väder   



Men hur fint det än var, så kom dom här "små fåglarna" inte tillräckligt nära,

för att få till en bra bild.



Jösses, så stora dom är!!!



Har sagt det förut, och säger det igen.....

Berner blir väldigt fina tillsammans med gamla byggnader   

Dessutom hittadejag den här gamla trälådan!

Gillar den!

Vad jag ska göra med den, näe, det vet jag inte,

men någon lite idé "poppar" säkert upp.   



Bästa pinnen hittades.

(Och tro nu inte att den är livsfarlig och vass)

(Hade full koll på hundar och pinne)

(Om någon ändå skulle få tanken att skriva en kommentar här,

om hur farligt det är, så skit i det)   



"Snart, mycket snart, så är jag ifatt dig, Ronja"



     Ganska jämnhöga!    

När dom däremot sitter ner,

då ser Skorpan fortfarande mycket mindre ut.       




"Haha, till slut fick jag pinnen......"



"Öh, RONJA, ska du inte ha den då!!!"   




"Äh, vad är väl en pinne???"

"Jag tror det vankas fika här snart"   



I Maj, då gjorde Ronja sitt sista öppna spår, för att få championatet.

Titel  och allt, det har hon fått för länge sedan.

Men, i dag låg den här i brevlådan.

Kan man kalla det för "lång leveranstid"?



Och titta här då!

Den här godingen gjorde ju ett anlagsprov,

6 dagar efter att hon passerat den godkända åldern. (7 månader)



Hon fick sitt första diplom, minsann!

  

Ronja har alltid gillat viltspår, eller, spår överhuvudtaget.

Men, Skoprungen, hon är helt tokig i att spåra!

Hon hittar ALLT, och blir lika lycklig varje gång   



Undrar om varannandagsvädret håller i sig i morgon?

Då är det regn som gäller, i så fall.........   


Kram, kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

14 november 2013 10:44

Vädret skulle väl hålla sig i alla fall utan regn tykcte jag jag hörde. (Vi hör ju ihop lite i "östra Svealand" vi :) )
Jag lärde mig av en mycket duktig hundfotograf för länge sedan att svarta hundar SKA helst fotograferas i molnväder. (Han var länge den som tog rasbilder på stora utst. KAN bara inte komma på namnet.)
Hundar har ju lekt med pinnar i alla år! Klart det kan hända saker, men oftast är det ju helt ok. (Och du har ju koll som sagt) Men det finns ju alltid folk som tror att alla olyckor kan förhindras bara man avstår allt kul....
Kram till er alla 3!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Julia

Julia

14 november 2013 20:32

Vilka fina bilder och hundar! Vad har du för kamera? :)

http://aktivatassar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards