quilaoronja

Direktlänk till inlägg 16 november 2013

Hallå hallå, här är jag!!!

Av Susanne - 16 november 2013 22:01

                          


Lördag!

Ja jösses, vad vi vandrar i stan´!

Men jag är så himla glad, att all träning gjort så stor skillnad, så snabbt!

Tänkte att det vore kul att även "Hussen" fick uppleva det   

I dag var det mycket mera folk och hundar i rörelse,

och det här med att sätta Ronja o Skorpan en bra bit från oss,

och lämna dom för att fotografera, det hade nog inte fungerat förra veckan.

I varje fall inte med Skorpungen!   




Om det här är överkurs, med en vattenälskande hund..........



......så är väl det här verkligen att utmana ödet!

Full fokus....HEJA SKORPAN!   



Balansträning på smal mur!

Ronja älskar´t   



Skorpan har börjat inse, att det inte är någon idé att "busa" när det ska fotas!

Matte får alltid som hon vill (nästan)  



Det är, så klart, stor skillnad på Ronja och Skorpan, när det gäller att "gå ordentligt".

Det är ju en viss åldersskillnad!!!

Den stora skillnaden är att SKorpan hoppar ur bilen, och säger

"Hej ALLA, här har ni mig!!!"

"Vill ni klappa mig, kela med mig, leka med mig???"

"Hallåååå, ser ni mig inte???"

Medan Ronja inte bryr sig överhuvudtaget.

(Å andra sidan minns jag, att Ronja var exakt likadan som liten)



Men, nej, några stora bekymmer ger dom oss inte, dom här två flickorna!

  



Det här med att fotografera, det är liksom ett gift!

Jag tycker det är jätteskoj, och blir glad av det.

Ibland lär jag mig även nya saker om kameran!


Att fotografera hundarna är inte alltid enkelt.

Det kan gå åt många bilder, innan man blir lite nöjd.


Många bilder kan se ut så här!!!

Kul!

Hallååå, kan ni titta hitåt en stund?




    

Inte bara en bild blir som den ovan,

men är man lite envis, så går det......

till slut   

 



"Man bara måste väl få springa lite också???"

"Ska vi leka med grisen, Ronja???"

   



       Snäll som Ronja är,

ställer hon självklart upp på "grisleken" !





I morgon har jag en plan för.....i alla fall en av dom två pälsbeklädda!

Får se vad som hinns med.


Sol och mindre blåst hoppas vi på!

Önska kan man ju alltid göra.


Det viner verkligen utanför huset, och det, det är det värsta jag vet!!!   

Känns som taket ska lätta vilken sekund som helst.

Men har det legat där i alla dessa år, ska det väl ligga kvar i natt också.


När jag skriver detta, så självklart slår mig tanken på allt det hemska på Filippinerna.

Tyfonen Haiyan, som ödelagt så mycket i sin väg,

så gnäller jag över lite kraftig blåst.

Det är fruktansvärt.......


Kram

Susanne


 
 
Ingen bild

Titti

16 november 2013 23:03

Hej !
Det är så kul att läsa din blogg och likaså att se alla dessa fina kort på vovvarna !
Du kan det här med att skriva lite roliga texter till bilderna..
Fortsätt så du ! :-)

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

17 november 2013 00:43

Titti!!
Men heeej, vad glad jag blir över dina ord!
Tack så hemskt mycket :-)

Ha det fortsatt bra på jobbet i natt (för det var väl så, att det var jobb hela helgen?) ;-)

Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

17 november 2013 01:23

Vad duktiga dom är tjejerna :) Roligt att den lilla busungen Skorpan gör framsteg :)
Ja visst är det såå kul att fota :) Men den här årstiden är inte kul när det är mulet o trist ute för då blir ju bilderna så tråkiga, och inte får man bra action bilder heller :(

Men du verkar alltid lyckas att få fina bilder på dina tjejer, hur gör du?
Ha det så bra och sköt om dig :)

Kram

http://www.schafertjejerna.se

 
Sofia

Sofia

17 november 2013 22:04

Vaknade i natt av stormvindar, hade svårt att somna om. Lite otäckt är det.Fina bilder.

http://www.echosierra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards