quilaoronja

Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

Vilken rolig överrasknig!

Av Susanne - 18 januari 2014 20:15

Kan man ändra sig?

Kan man ta tillbaka en liten önskning som man haft?

Det är det här med snön.....

Joo, jag vet att jag önskade snö, varje dag tjatade jag nog om det.


Nu skulle jag vilja stoppa mängden lite! Går det?    


Som vanligt, så skojar jag......Gillar snön, och hundarna älskar det!


"Tack, tack, för all snö som vi fått!"



"Spark-dragnings-träningen" forsätter.

Mycket att jobba på.

Vi tog husse till hjälp i dag, och det gick mycket bättre.

Framsteg är alltid roligt, även om dom är små.


Om man tittar på filmen, med lite fantasi, kan man tänka sig hur det ska se ut.

Hundarna vill jag ha i trav, och inte som idag....."Fullt ös, Medvetslös"

Det är lite för läskigt för en gammal matte    


 

Ronja o Skorpan var i alla fall jätteduktiga.

Filmen skakar hit o dit.....vilket enbart beror på min något darriga hand   

           


Promenad i snöstorm, det är inte det bästa jag vet.

Men, som vanligt, när man ser hur roligt hundarna har i snön, då blir det roligt.



Sikten var lite dålig, så kom man för långt ifrån varandra, då syntes man inte alls.

Skorpan försöker se Husse o Ronja långt där borta.



"Där, där är hon ju......Ronja!"



        Sring, spring, spring! 


Och ibland, då händer det sig,

att Skorpan faktiskt  "fäller ner" sin svans   



I dag hände det något riktigt roligt.

Jag blev så otroligt glad.

Tänk att det finns så mycket fina, rara människor "därute".

Måste säga att mycket hos mig själv förändrades iom detta!

Till det bättre   


Titta på den här bilden av Skorpan!



Och titta här!

Den här bilden fick jag skickad till mig i dag.

Från en ung tjej, som jag inte alls känner.

Hon skrev att hon itat av Skoran, och undrade om jag ville se.

Klart jag ville,

Jag tycker bilden är fantastisk!

Alice, som hon heter, är 13 år, och älskar hundar, framförallt berner   

 

Tack än en gång, Alice för din fina bild av Skorpan!


Vi skrev lite till varandra,

och jag berättade att vi brukar åka på träningsläger, till den stad hon kom ifrån.

Gissa vad hon berättar då?!

Joo, vi har träffats där, och hon har klappat och hälsat på både Ronja och Quila!!!

???

Tänk, vad världen är liten.

Hon har följt vår blogg sedan dess, och nu skickat en fin bild.

Jag är mållös.


Hoppas vi ses i vår, när vi åter igen ska på läger

  



Det var allt för i dag.....men vilken dag va!


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

18 januari 2014 22:53

TRETTON?????
Vad ska det bli av den tösen?
Och ingen klagan på snön är tillåten hörru! Tycker Ronjas tack till vädret är mycket bättre :)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Terése

Terése

18 januari 2014 23:04

Älskar också snön och vill ha MER snö :P ... och vad härligt det ser ut med sparken, och hundarna verkar tycka det är jätteroligt :D

... och herregud! Tretton och tecknar sådär fint redan. Det där får hon ju fortsätta med. Mina farföräldrar skickade iväg mig på måleri - och teckningskurser på medborgarskolan om kvällarna när jag var mellan 11 och 15år, där skulle hon nog trivas. Jätteroligt hade jag och lärde mig mycket :D

http://bouvierbaby.se

 
C.J.

C.J.

18 januari 2014 23:07

Va härligt med så mycket snö! Här har vi bara fått ynka 3 cm. Fantastiska bilder du tar också.

http://mightytigress.blogspot.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

19 januari 2014 00:24

Härliga bilder på tjejerna i snön :) Himla bra motion att springa runt och leka i.
Men tyvärr kan jag inte se någon film, är bara en svart ruta :(

Kram

http://www.schafertjejerna.se

 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

19 januari 2014 11:59

hahaha, gud vad jag skrattar ! Vem är hoppetossan till höger i videon, är det Skorpan? och Alice , gud så dukigt av henne ! Bilden är ju underbar och att hon dessutom träffat Quila & Ronja !!! Vad skoj ! Hon får lova att presentera sig för dig ordentligt när ni ses nästa gång :)

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Susanne P

Susanne P

19 januari 2014 18:16

(jag trodde jag kommenterat detta inlägg men ser att jag inte gjort det)
Det är så UNDERBART med snön som kom!
Idag blev det ingen sparktur utan en härligt lång tur på våra lägdor. Det var lättgått för oss men hundarna fick jobba minsann. ;)

Underbara bilder!

KRam

http://www.susannep.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards