quilaoronja

Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

Måste nog varna.......

Av Susanne - 12 februari 2014 20:40

Den här leksaken, den var ett bra köp!!

(Och jag fick ju nästan betalt för att ta med den hem)

Ronja och Skorpan älskar den.

Varje dag sedan den kom med hem har dom lekt med den,

och deras behandling är inte specielt varsam.

Ändå syns inte en skråma!

Topp!

          


Det här med att "studera" hundarna, i olika situationer, det tycker jag är rätt kul.

(Eftersom jag fotar dom, så blir det ganska naturligt att jag tittar på dom)   

Leken med den här "grunkan" ser ALLTID likadan ut. (Jaja, nästan då)

Ronja tar den alltid först...Skorpan törs nog inte riktigt.

Ronja bjuder sedan upp till lek, och Skorpan är inte sen med att hänga på.

      


"Jag tänker inte släppa den ännu på en stund"



"Kom och ta den om du kan!"



"Ojojoj, vad roligt jag har nu då!!"



Medan Ronja har någon slags dans för sig, "Dans med plast-pinne",

så står Skorpan och tittar på, beundrande.......


"Kolla kolla kolla....jag kan kasta med den också!"

(En liknelse dök upp i mitt huvud!)

(Hon ser ut som en TAMBURMAJOR!!!)    



    Efter lite uppvisning, så följer den stora dragkampen.

Jösses, vad dom kämpar.....båda två. Hur dom låter skulle man spela in någon gång,

för icke hundägare, skulle nog tro dom hade ihjäl varandra!



"Jippiiiii.....jag tog den, jag tog den!!"


           

"Ha, enbart för att jag kände vad klockan var.....och att det var dags att börja vänta

på att husse skulle komma hem."

(Ganska fascinerande, att hundar har sådan koll på "tider"!)

Tänker på Lassie-filmerna, hur man som barn tyckte det var så fantastiskt,

och hur väldigt gärna man ville ha en alldeles egen "Lassie".

Nu har vi ju det   



Skorpan då....jaa, inte är det skoj att leka helt ensam inte.....

"Va, kommer husse, sa du?"



  



"Vad jag gör?"

"Jag koncentrerar mig, så klart!"

"Lyssnar efter den rätta bilen"



Senaste nytt, vad gäller Skorpans löp då!

I natt har hon sovit ute!

Inte lika gnällig i dag, vilket glädjer oss alla mycket.



"Man blir helt slut", säger Ronja, som får ta mycket uppvaktning av Skorpan.

Men jäklar vad hon säger ifrån....HEJA RONJA!!

Ingen idé att Skorpan ens försöker komma och sätta upp baken på henne   

Bra, tycker jag!


  



I kväll blev det en hel del träning, och det var så roligt.

Jag blir ju helt överlycklig när jag lyckas träna in någon ny uppgift   

Och blir jag glad, då blir hundarna också glada!


Vad varnade jag för då......?

Att det var sååå mycket bilder idag   

Duktigt av er som lyckades, eller kanske orkade, att ta sig ända hit ner       


Kram

Susanne

 
 
Liza, Sally, Tiana och Catharina

Liza, Sally, Tiana och Catharina

13 februari 2014 08:43

Alltid lika roligt att titta på dina foton och läsa bildtexterna 😍 fina flickor!!

Kramar från Mörrum

http://www.fohlinans.se

 
etim@arcor.de

etim@arcor.de

13 februari 2014 09:07

Hejsan!
Bästa hundbloggen som jag vet!!!
Varje morgon är det första jag gör att läsa den :-) ...
Dina lyckliga hundar är underbara!!!
Ha en härlig dag tillsammans
Elis

http://elis

 
marianne

marianne

13 februari 2014 12:19

Bästa på dan o läsa din blogg, alltid så fina bilder på hundarna o roliga kommentarer.

Kommer ihåg en schäfer vi hade, när jag växte upp, hon visste alltid när pappa svängde in med lastbilen,på grusvägen,2km bort.Då ställde hon sej framför fönstret o tittade ut.

Ha en fin dag med vovvarna.
kram Marianne

http://www.mapes.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Solveig

13 februari 2014 13:09

Absolut helt onödigt med sådan varning!!!Det är så fint att läsa och få se alla fina bilder !!!
Här snöar det idag, det gillar vi!!Ha det bra!

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

13 februari 2014 18:00

Härliga bilder som alltid på dina söta tjejer ♥
Vilken kul leksak du hittat till dom då. Verkar funka perfekt för hårda tag.

Skönt för Skorpan att ligga ute om hon inte vill vara inne. Men du är inte rädd att hon ska få pojkbesök när hon är ute själv på natten.

Kram

http://www.schafertjejerna.se

 
Ingen bild

Jaxon å hans matte

13 februari 2014 20:03

Du är fantastisk med kameran!!!
Jaxon undrar var man kan få tag på en sån där rolig grön grunka? Ser ju sjukt kul ut.

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

14 februari 2014 01:41

Hej på er, ALLA kära vänner!!! Om ni bara visste hur glad ni gör mig :-) Tack så väldigt väldigt mycket, för alla era fina ord. <3
Till er som har egna "sidor", tittar jag in i morgon (klockan blev så vansinnigt mycket nu) Förresten tittar jag alltid in till dom som jag "känner" här i cyber-rymden ;-)
Stort tack och kram till er alla
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

14 februari 2014 10:23

Haha underbara bilder som alltid!

Visst är det roligt att studera dom, brukar jag med göra och ibland kan man inte göra annat än att skaka på huvudet och skratta :D

Kram!

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

15 februari 2014 12:12

Den där gröna larven ser ju larvigt rolig ut =) Synd bara att Nitro ska förstöra allt han får.

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
luvcatz

luvcatz

12 april 2014 18:39

underbara bilder o så fina hundar :)

Ha en fin lördag!

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Susanne

13 april 2014 00:18

Tack så mycket, för din kommentar :-)
/Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards