quilaoronja

Direktlänk till inlägg 7 mars 2014

Dagens lektion!

Av Susanne - 7 mars 2014 21:38



I parkerna finns mycket att se,

många dofter som måste "luktas av".

Många människor i rörelse, hit o dit, en del av dom med hundar!

Att lära sig att man inte får gå fram till alla,

för tro det eller ej, Skorpan, alla vill inte hälsa på dig!? (Märkligt, va?)


Ibland finns historien på väldigt nära håll........


Broadway har varit ett kafé och konditori sedan huset byggdes (1946)

och drevs från början av den legendariska Astrid

som kämpade på i hela 30 år och hade öppet från 06.00 till 23.00

Inte underligt att hon blev lite butter och tvär,

men samtidigt blev det just det hon blev känd för!


(Denna bild lånad från google)


Idag är Broadway mest känd för att ha varit popgruppen Eldkvarns gamla stamställe.

Plura och de andra skapade sin egen favorit på menyn - stekt ägg på thékaka

med varm choklad och grädde att dricka till.

Broadway fick en egen låt och fick stå som namn på samma skiva "Kungarna på Broadway".

Plura kommer än idag och fikar när han är i stan!


Men, i dag var det jag och en kompis som var här,

ingen Plura syntes till denna gång.

Provade deras smörrebröd, som var så gott, så gott.

Dessutom gör miljön, att det verkligen känns som att

komma tillbaka många många år i tiden.


                            


      Fotografering i parken!

KUL!?!?!

Jaa, ni ser ju själva hur kul det var............

       



Ronja har vanan inne,

medan Skorpan tittade förundrat på allt runtomkring.


En skiss över årets blivande kaktusplantering finns på plats.

En väldigt fin tradition.

Allt detta i Carl Johans Park i Norrköping.



"Wow, titta där, Ronja!!!"



Så där ja!!!

Båda tittar hitåt, på samma gång   

(Jo, jag vet, Skorpungen ser en aning stel ut, hehe)



Efter en stunds flanerande, bland alla människor som var i rörelse,

släppte även Skorpans nyfikenhet, (och stelhet) och hon kunde koncentrera sig lite.



Tror hon lär sig mycket bara genom att titta på Ronja,

och hur "coo"l hon är.




Som sagt.....mycket att titta på, om man heter Skorpungen!



Så in i "vassen" söta då!

Underbara vänner   



Inte klokt vad vi är kulturella då!

Jag älskar gamla byggnader.

Att sedan få läsa om byggnadernas historia efter hemkomsten, det är så spännande.




Ännu en trevlig dag, som startade hos arbetsterapeuten, med det "lilla" fingret.

Nu SKA benbrotten vara läkta.

Smärtan är säkerligen pga mjukdelsskadorna, och artros.

Smärta är ju inte farligt, om man vet anledningen till den.

Vet jag bara att fingret inte går av om jag tar i, då känns det helt lugnt.

Nu ska det tränas flitigt, så jag kan återfå rörligheten så småningom.



"DÄR!!"

"Jag ser någon, matte!"

"Som jag känner!"

Blev så glad, över att båda flickorna satt kvar,

trots att det närmade sig en person som dom känner väl.

Dagens betyg = MVG!



Helg!

Milton (ett av våra barnbarn) kommer hit i morgon,

för han ska "jobba" lite med morfar.

Bland det bästa som finns.

Och jag, jag ska bara träna finger, träna hundar, och träna lite mera finger!


Kram

Susanne

 
 
C.J

C.J

8 mars 2014 11:03

Härligt med stadspromenad och lite miljöträning! Borde också ta oss en promenad in till staden någon gång snart.

http://mightytigress.blogspot.se

 
Sofia

Sofia

8 mars 2014 19:25

Alltid kul att miljöträna och se hur hundarna reagerar på olika ting och vad dom reagerar på :)

http://www.echosierra.se

 
Sara

Sara

9 mars 2014 19:44

Va vill inte alla hälsa ;) Duktiga tjejer!

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

Susanne

13 mars 2014 23:16

Märkligt, va? ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards