quilaoronja

Direktlänk till inlägg 19 mars 2014

Sommarparty på stranden........

Av Susanne - 19 mars 2014 22:02

.....det har vi INTE haft i dag i alla fall!

Men jag önskar att vi hade haft det.


NÄE, dagens väder var väl inte så älskvärt precis.

Men, som vi hundägare säger, så måste vi ju ut, oavsett väder (och jag gillar det)

                      


Vi har haft en sån' där dag, då vi bara myst,

strosat i skogen (i regnet) "småtränat" lite med klickern (bakdelskontroll),

tandstensborttagning, check i största allmänhet.

Haft det bra, helt enkelt.


(Kom en ny klicker i brevlådan i går!!!)

(Den provklickades i dag, och fick med beröm godkänt)

(Stort TACK för den, Christina. Ljudet gillades skarpt av Ronja ;-))



Så var det här med att sitta i telefon!

DET tar tid det......KÖÖÖÖ!

Vet inte hur många gånger jaag kopplades än hit, och än dit.

INGEN kunde svara på min fråga?

Och frågan löd, - Vad är det för regler som gäller för vår "vagnshållare" till bilen???

Den skymmer ju reg nr på bilen, måste det vara synligt?

Det var några frågor jag ville ha svar på.



Trafiksäkerhetsverket, Polisen, transportstyrelsen.........

INGEN vet!

Nu har jag skickat in bilder till transportstyrelsen, på vagn  + hållare.

Sa att dom tyckte frågan var jättebra, och skulle hjälpa mig få ett svar.

Dom skulle slå ALLA sina kloka huvuden ihop, och komma fram till ett glasklart svar.

Vi kanske t o m skulle få dispens, och ett intyg att ha med på resor?!

Se där ja!

Ska bli kul att se vad som egentligen gäller.



Våra underbara........

Är så himla glad över våra hundar, om ni bara visste.

Kan kanske inte förklara det, för någon som inte har hundar,

men dom "gör min dag", varje dag.

Ronja......



....och Skorpan.

På samma sätt som jag lär mig "läsa av" dom,

tror jag att dom läser av mig.

Känner av hur man känner sig inuti.



"Hacke" med vänner!

(Fast, jag tror att småfåglarna gärna sett att dom fick ha sina talgbollar ifred)



Inte mycket bilder en dag som denna.....

Snö/regn = inte kameravänligt alls.


Kan också berätta att Ronjas tand är oförändrad, alltså rosa.

Och, hon har inte några bekymmer med den alls.

(Vi har dock ett annat bekymmer........men jag vet inte om man ska skriva om det här.....

Inte allt är bra att skriva om här, har jag förstått.........vissa tycks få väldigt ont i magen.)




"Och jag, sa Skorpan, jag är rätt trötter jag....har ju hela golvet

fullt av valpar....tror jag....eller nått?"

En väldigt duktig liten mamma, på låtsas bara!




Nähe, bäst att packa "ryggan", så det är gjort i morgon.......

En lång rolig dag väntar oss.


Kram

Susanne

 
 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

20 mars 2014 12:09

HAHA, det gick inte så bra för dig med ´kommentarerna igår ;) Vill du vara snäll att skicka mig länken till Christina igen då, det är väl den hemsidan du tipsade om förut där dem har bollen? Jag har lagt om min dator så jag har slarvat bort den. Söta små pippisar och underbara bilder på hundarna. Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Susanne

21 mars 2014 00:35

Hej Anna!
Här är länken....http://www.csigora.com/
Som sagt, läs om grejerna, där det står hållbart, där är det hållbart. Maila henne och fråga vad hon kan rekommendera. Något extreeeemt hållbart ;-)
Kramar
Susanne

 
Sofia

Sofia

20 mars 2014 19:52

Ja en sommarfest hade ju suttit fint. Längtar till sommaren. :)

http://www.echosierra.se

Susanne

21 mars 2014 00:22

Ser man ut genom fönstret, så undrar man lite när den kommer.... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards