quilaoronja

Direktlänk till inlägg 2 april 2014

Diagnos?

Av Susanne - 2 april 2014 19:52


Så där.....nu hann nästan den här dagen också ta slut i ett nafs.

               Men vi hann med en hel del......och NEJ, min "hemläxa",  

den klarade jag inte i dag heller.

       Tänkte, om jag försöker satsa på att "hinna med" den,

med början nästa vecka...kanske?    

  


Hade ett veterinärbesök inbokat i dag......men tyvärr,

så kanske jag ska vänta med att skriva om det här.

Det kan leda till så mycket onödigt pratande och spekulerande, om ni förstår vad jag menar   


Men, hos veterinären kom vi att prata om en annan åkomma.

Hundar som liksom svullnar i pannan/ögonbrynen.

Det har jag faktiskt sett på nära håll.

Jag reagerade tidigt på Quila, när hon blev sjuk,

att hon såg väldigt svullen ut i ansiktet.

Jag trodde det kanske berodde på hennes huvudvärk, eftersom hon först fick hjärnhinneinflammation.

Det var inte varje dag jag såg det, och framförallt, så såg jag det på bilder som jag tog.

Vissa dagar var värre än andra.

I dag fick jag alltså reda på, att det kallas "Puffy-Face", och ofta syns som ett symptom

vid den form av cancer som hon fick.

Mycket   intressant.




Som tur är finns det inga som helst tecken på något "Puffy-Face" här inte.


Tungan rätt i munnen, säger Skorpan, när det är dags för apportering   


Hur som helst, så träffade vi i dag en väldigt noggrann veterinär, OCH trevlig!   

En del prover togs, som vi väl får svar på om någon vecka.

Duktiga Ronja, som stod i nästan en timma på bordet, utan att säga ett pip.

Go´o gla`, det är Ronja det   


"Bra på att hämta den här "träbiten", det är jag också!"



"Stenträning" med Skorpungen!



Ronja



"Jag var faktiskt också väldigt duktig på apportering, så det så"

  



"Blir bilden bra så här.....om jag sträcker på mig riktigt ordentligt?"

  



Någon frågade häromdagen, om Skorpan fyllt två år ännu.....

Eh....näe, sa jag....och kom på att hon ju inte är så väldigt gammal alls...ÄNNU!

  



Simningen hoppar vi denna veckan....men gissa att Ronja

(och Skorpan också faktiskt) blev besvikna i dag.

Det var på samma ställe som simmet är, som vi i dag besökte en veterinär.

Ronja gnällde som en tok, så fort vi svängde in på parkeringen......hoppade ur bilen, glad i hågen.....

"Jaa, hurraaaa, vi ska simma i dag!!!"

Gissa att besvikelsen lyste i hennes ögon, när vi gick in i en annan dörr

  



I dag börjar grästiden!

Tiden då man får in massor av gräs.

Gräset klipptes för första gången i år..............

Grönt är skönt!



Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards