quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

Så gott det bara går!

Av Susanne - 26 maj 2014 21:29


 Måndag......och snart är det fredag!!! 

          

I dag har jag haft en match med altanen.

Nu skulle allt gult pollen/frömjöl bort. Fy, vad tråkigt det är, när allt gult gult gult.

Och vilken tid det tog....typ hela dagen.

Joo, visst ja, det är klart att jag tog det lite lugnt också.




Tränade lite, och tränade lite till....

Ronja, hon gör så gott hon kan, och i dag var "så-gott-hon-kan" riktigt bra.

Dessutom ser man så tydligt, hur glad hon blir, när matte blir glad.


Du sitter verkligen otroligt snyggt, Ronja!



Åkte iväg en sväng i kväll, för att gå på nytt st'lle med hundarna.

Skulle just kliva ur bilen, när det plötsligt "sipprade" in en doft av "kossa" i bilen.

Jaa, inte kossa kanske, utan snarare kossans avföring!

Och när jag sakta lyfte blicken, så står den största traktor jag sett, med nosen mot mig!!!

Uhps, står jag i vägen, kanske?

Nej då....bonden ville bara göra mig uppmärksam på vad han gjorde på gärdena.

Tackar, tackar......vid en titt på marken,

konstaterade jag att där skulle Ronja o Skorpan INTE släppas ut i dag!


Det fick bli vår skog i stället, där luktar det varken koskit eller finns traktorer.


Kom då Ronja!!!



Dom här ögonen kan man drunkna i!




Jo, faktiskt dom här också!!


Precis när vi kom in i skogen i kväll, möttes vi av två hästar?!

Hundarna var lösa, och min första snabba tanke var, att nu jäklar  blir det skälla av.

Men gissa att jag blev förvånad, när dom båda flickorna knappt lyfte blicken mot hästarna?




"Om Ronja inte bryr sig, då gör inte jag det heller!"



"Klok som en bok"



Kyligt i luften i kväll, och jag tycker det känns helt ok,

som lite omväxling från den otroliga värme som vi haft.

Inte gör väl värmen mig något egentligen, men hundarna gillar't ju inte så värst.

(Och då gillar inte jag det heller)   


  
Allt från oss.....


Kram

Susanne 

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

27 maj 2014 08:49

Attans tur du inte han släppa ut tjejerna för jag kan tänka mig dom hade haft himla kul på den gödslade åkern ;-) Inte lika kul att få in dom i bilen sen :-(

Härliga bilder som vanligt på dina fina flickor ♥
Hoppas ni får en riktigt bra dag :-). Själv är seg o förkyld o går på halv fart :-(

Kram

http://www.schafertjejerna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards