quilaoronja

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2014

Inget hurrande..... :-/

Av Susanne - 3 augusti 2014 21:15

  

                                                  

        

Inte ett ord om vädret....inte ett ord om vädret....


Fy sjutton vad det är VAAAARMT!!

  



Samtidigt, så tycker jag man vänjer sig.

Även hundarna?

Dom är nästan på samma sätt som vanligt, jo, men lite varmt tycker dom nog också att det är.

Tur vi har vatten att svalka oss i mellan varven.


Bilder bilder och lite bilder....

Har njutit av den svala sommarnatten, ville INTE gå in......därav lite text och mycket bilder i dag.







"Kom och lek med mig, Ronja!!"



"Nej nej, jag bara skoja"      



Skorpungen....hon kommer förmodligen ALLTID att vara just en liten Skorpunge.

Trots att jag tydligt ser, att skillnaden i storlek på Ronja och henne, inte alls är så stor längre.



Och styrkemässigt, ja, då har Skorpan en bit kvar, innan hon fått Ronjas styrka.



Smarta, uppfinningsrika hundar, det gillar jag.

Hundar som klurar ut saker o ting själva.


Om man inte når smultronen i mitten...dom där största, röda, fina....

Då hoppar man helt enkelt upp i smultronplanteringen......

"Så mycket enklare det gick nu då!", sa Skorpungen   



Mycket Skorpan......


Det här gillar hon!

Att fånga vattnet från vattenslangen!

Hon kan hålla på att jaga vattnet hur länge som helst, skulle man  kunna tro.



Och skööönt är det också!!



"Vadå blööööt??"

"Jag är väl inte blööööt!"



"Vips....så kommer den där rosa, stora maskinen som surra fram.....och straxt är jag torr igen" ;-)







Just det ja....träning i form av drag hann vi också med frampå kvällskvisten.

Hög tid att få till den där förbaskade slalomen nu, gärna till nästa tävlig!

...som är snaaaart!

MYCKET SNART!


Skorpan får hänga med som moraliskt stöd, tänkte jag.....


Nu, hög tid att slumra lite...funderar starkt på om jag ska göra hundarna sällskap utomhus.

Bra mycket skönare där än inne



Det var inte mycket att hurra för inte.....men bilder är ju mitt liv det si....


Kram

Susanne

 
 
Sofia

Sofia

4 augusti 2014 11:35

Jo man får klaga på värmen. Klev upp i natt och duschade mig och hundarna i kallvatten för s gick inte att sova. Fina bilder sim vanligt :)

http://www.echosierra.se

 
Eva H

Eva H

4 augusti 2014 11:51

Här vänjs ingenting inte! :(
Jag undrar lite Skorpan..... GILLAR matten att du trampar omkring i plantorna så där?
Jag minns en betydligt mindre tax (av normal storlek för sådana) som älskade smultron o hur det såg ut efter hans framfart.
Tänkte bara.... Du är ju liiiiiiite större liksom....

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

4 augusti 2014 12:05

Tack, vad bra, Sofia! Känns liksom liiite bättre att få gnälla av sig 😊
Men fy, att behöva gå upp mitt i natten för att få svalka....Att leva året om i värme, det vore ingenting för oss, inte.
Här har dom lovat varmaste dagen idag....gillas inte. 32 grader kl 9 i morse SUCK 😰
"Varm" kram till er
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

4 augusti 2014 12:09

Så är det ju, så klart, Eva.....liiiite platt blev det allt.....men Skorpan var ju så sööööt 😍 och företagsam....GILLAS. Tror plantorna kan resa sig inom en snar framtid...kanske, hehe
Ha en riktigt varm dag....pust
💕

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

4 augusti 2014 20:01

Härliga badbilder på härliga hundar <3 Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Susanne

6 augusti 2014 01:49

Tack så mycket, Emelie. Just badbilder är så roligt, vet inte varför?
Kramar
Susanne

 
Ingen bild

Solveig

5 augusti 2014 12:41

Hej jag tycker visst att man kan hurra. Gillar dina fina bilder och härliga kommentarer.

Susanne

6 augusti 2014 01:45

Tack, du är för rar, Solveig :-)

 
Anna, Wilma & Nitro

Anna, Wilma & Nitro

6 augusti 2014 22:31

Åh jag hade blivit tokig om jag hittat Nitro i mina odlingslådor. Jösses jag fick nästan hjärtstopp när jag såg skorpan uppe i en. :P Jo här hemma är det Nitro som hittar på dom flesta hyssen, saker han inte får lov att göra. Men han älskar vatten , han kommer flygandes ifrån ingenstans så fort man håller på med vatten. Inte änns kan man duscha ifred med badrumsdörren öppen. Havet , sjöar , hemma i baljor och givetvis vattenslangen. Som du skriver fånga strålen , det är skoj ! Wilma , hon ser man inte röken av när vattenslangen är igång. Men hon har blivit tuffare och hänger med Nitro i sjöar och i havet. Dock kan han inte riktigt simma ännu ;) Men det lär han väl sig så småningom.

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards