quilaoronja

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2014

Liten "dipp".....

Av Susanne - 4 augusti 2014 22:05


                      Nu ska vi se......                 

Börjar visst få solsting, eller bara en allmän liten "dipp", i en oftast "uppåt-kurva".

Hm...vem fattar dom orden tro?

Är oftast på bra humör, mår ganska bra i själen för det mesta....

Men nu har vårt dagliga liv sett ganska mycket annorlunda ut ett tag!

Allt, i mitt fall, på grund av värmen.




Hade bestämt att hundarna INTE skulle få tillåtelse att bada i poolen i dag, pga av klorering.

Till slut blir huden på dom som ett våt-varmt-omslag....vilket i förlängningen skulle kunna orsaka fukteksem.

Visserligen har vi aldrig haft några större problem med det, men, man vet aldrig.

Vad hundarna tyckte om mitt beslut, nja, det har vi inte diskuterat,

men jag tror dom hade tackat ja, om frågan kommit upp.




I och för sig en ganska dum dag för detta beslut,

eftersom det nog var den varmaste dagen denna sommar.

Men jag fixade o trixade svalka på annat sätt, med hjälp av Ac'n, och stängda dörrar,

höll det sig ganska skönt inomhus.



Jag håller på att bli lite tokig tror jag!

Tokig på denna värmen....som har tvingat mig att undvika våra underbara utflykter, som jag älskar så.

Visst, jag kan vänta till sena kvällen, men det blir inte riktigt lika roligt då.

Sticka iväg när maken kommit från jobbet, när vi oftast har en del annat inbokat.

Nej, DAGTID, då vill jag gå! Basta!




I morgon drar vi!!!

Finns det bara vatten där vi går, så orkar vi....och det ska bli några mindre grader, har jag hört.

Är det någon "stolle" i våra trakter, som känner detsamma, så häng på vetja   

Ska sätta mig och kolla upp kartan nu, ha en plan liksom...


Vad gör man då, en dag med långt över 30 grader?

Käkar lite ben i skuggan......



Jättegott!!


Så har vi lite "skoj-träning" på gräsmattan i skuggan....

Mitt ANTI till klicker, har ersatts av POSITIV till klicker.

Snabbt gick det att ändra sig?!

Lär in små, helt onödiga trix.....men så himla roligt det är   

Jag blir lika snopen varje gång, att hundar är så smarta.




Ronja njuter (ser det ut som)



Fick ett mycket tråkigt besked i dag, från en nära, kär vän...

Ett sånt där besked, som alla vi hundägare förr eller senare drabbas av.

Åh, det är så hemskt jobbigt, och det finns inga ord i hela världen,

som kan få det att kännas lättare.

  



Så återigen, TA VARA PÅ VARJE DAG!

I morgon kan det tyvärr vara för sent......tro mig.



Jag försöker leva upp till dom orden, varje dag, och tycker nog jag har lyckats ganska ok med det.

Men....vissa dagar ramlar man ner ett "snäpp"

Målet är då att ta sig tillbaka igen, och det går också ok...(ge mig några dagar bara)



Hade jag inte haft dessa hundar, ständigt vid min sida, ja, då vet i sjutton om jag "överlevt"?

Jo, det hade jag väl...men till vilket liv?

Som en grönsak i en vit sal, eller?

En grönsak som vattnades mellan varven, men helt utan liv.


Ojojoj, vad djup jag blir ibland då?!

Ut med skiten bara, tänker jag....som en fökylning.....haha!


Synd om dom som inte fått uppleva känslan av samhörighet med hund.

Vilkorslöst, oändlig.......dom bara är där.....

Dom två fyrbeningarna och några till, som funnits vid min sida under årens lopp.




Dags att säga godnatt........



....och längta till morgondagen.



Kram

Susanne



 
 
Ingen bild

Monica & Caspian

5 augusti 2014 06:18

Godmorgon!! Jag hade gärna följt med dig ut på äventyr:) men det är lite för långt att åka bara :( långa dagar i värmen när man inte kan göra så mycket mer att bara vara. Hoppas på några grader svalare väder så man kan ta sig ut och göra något. Caspian är jättedålig och äta nu på grund av värmen. Jag äter ju inte så bra jag heller när det är varmt så.. Kram

Susanne

6 augusti 2014 01:49

Hoppas även ni fick det lite drägligare i dag...eller i går....eller hur det nu blir ;-) Näe, vad ska man göra när det är 30 +++++ grader? Det finns några här på fb, som jag mer än gärna skulle gå ut på bernerpromenad med...dig bl.a Det vore så kul. Men, som sagt, en aning lång kanske! Som du kanske sett, så är mat inget större problem för dom här flickorna som bor här, hehe.
Stor kram till dig
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards