quilaoronja

Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

Varför lät jag det gå så här långt?

Av Susanne - 7 januari 2015 22:00

                  


Kan man tänka sig va, i morse hade vi snö?!     

Tänkte säga, att ingen blev gladare än jag, men självklart var dom här två ännu gladare!

Att se dom "studsa" ut, slå volter av glädje...jaa, sämre kan ju en dag starta.



"Tack snälla snälla för all snö!!"

  


Att sedan bästa "tvåbeningen" kom och hälsade på, WOW, så himla kul!

(Det är sonen det, som är världsbäst på hundbus)

"Nu blir det busa av!"



Som ni ser var det inga mängder med snö, men man får väl vara nöjd o glad för det lilla!!

Det bästa bästa Ronja vet, det är att sno någons vante!!

Nu skulle hon nog inte komma på tanken att försöka ta min, det händer liksom inte,

men "hussarna" och deras vantar, där lyckas man ALLTID!


Hon blir så himla lycklig, springer som en tok med vanten i munnen....och skulle då

ägaren till vanten sätta igång och jaga henne, haha, jaa, då tjuter hon av lycka.

  


Vi har provat att ta med en begagnad vante,

som man inte är "rädd om", men si det går inte hem.

Inte alls intressant, det ska vara ordentliga, användbara vantar.


Jag tycker det är kul att se alla hundars olika egenskaper, alla är egna individer,

olika, precis som med oss människor.

Ett ämne jag skulle vilja veta mycket mera om.


Här vet jag i alla fall att Ronja o Skorpan väntar på klartecken på att få ge sig iväg.



"Ingen rädder för Ronja är, Ronja är.... tra lala lala laaa ♫♫♪♪♪



En härlig dag i snön, som tyvärr, enlig experterna, ska förvandlas till regn   



Att fånga snöbollar, det innnebär att få hela huvudet fullt av snö,

men vad gör det, för allt som har med snö att göra, det ÄR kul.

Njae, kanske inte alla gigantiska snöbollar som fastnar runt benen förstås....



Mycket spring i tung snö, det är träning det, så nu sover vi gott, allihop.



Jag har ett "projekt"!

Ta hand om, gå i genom, ALLA bilder på datorn!

Jösses va bilder det blivit genom åren.


Sonen har tömt, rensat och installerat om allt på en av datorerna,

och då lagt ALLA bilder på en extern hårddisk.

Så nu bara MÅSTE jag ta tag i det här.

Hua, varför har jag låtit det gå så långt,

varför har jag inte tagit bort alla misslyckade bilder med en gång för???


När jag någon gång är klar med detta uppdrag, då SKA JAG aldrig mera låta det hända.....tror jag   


Kram kram   

Susanne


 
 
Eva H

Eva H

8 januari 2015 09:39

Lycka till med föresatsen om foton! :)

Jo du, igår var det i alla fall rätt bra snö, idag.....
Näe! Jag vill inte ens prata om det! :( :( :(

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Susanne P

Susanne P

8 januari 2015 21:28

Nä....en gammal vante som ingen vill ha! VEM vill leka med en sån?! ;)

Hm, kan tänka att det är en hel del bilder som ska gås igenom...

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

8 januari 2015 21:53

Tack du, Eva....kan bli spännande att se inom vilket århundrade jag blir klar med det!
Näe, vädret nämner vi inte ens!!! Usch usch...
Kram kam
Susanne

http://quialoronja.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

8 januari 2015 21:54

Du Susanne, det är precis vad hon säger, Ronja!! Vill inte ni ha vanten, så varför skulle jag?? ;-)
Kram på re' <3
Susanne

http://quialoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards