quilaoronja

Direktlänk till inlägg 8 januari 2015

A handsome miss......♪♪♫

Av Susanne - 8 januari 2015 21:33


Lite konstigt kan jag kanske tycka?

Man bor i skogen, bara några steg, så vips är man på en fin skogstig.

Aldrig att man möter en människa, hundarna hittar överallt (OCH ÄVEN JAG, TRO'T ELLER EJ)

              Underbart helt enkelt....men så glömmer jag liksom bort allt det där fina?

Tar mig ofta till andra skogar, andra leder, för att jag vill se nya ställen,

                    och så älskar jag ju utflykter förstås.                  


Men i dag.....då blev jag påmind om just detta.....Vad sjutton, jag har ju skogen här!
Marsch iväg med oss!!


Första stopp, med tillhörande träning...."Hoppträdet"!

Det har legat här så länge jag har bott här, mao snart 30 år!

Och joo, jag har "kvistat av" lite grenar, så ingen ska göra sig illa.



Här är jättekul att hoppa....fram o tillbaka, fram o tillbaka.

Kanske inte direkt liknar en lydnadsplan,

men det duger gott åt oss och vår träning.



"Sa du HIIIIT, matte??"

"Jag kommer...."




Man tror knappt det är sant?

En morgon/förmiddag, som såg så hemskt grå och tråkig ut, förvandlades helt plötsligt till detta!!

Joo, det är helt sant.....SOLEN smög sig fram

  

"Sicken" tur att jag hade kameran med mig!   



"Älskarattfotahundarna"   

Och lyser dessutom solen, då blir det ännu roligare!



Så var det dags för ytterligare en övning!
Balans!

Det här trädet är också en "långliggare" i skogen.

Många hundar har tränat sin förmåga att balansera här.

Det framgår väl inte riktigt hur högt det är,

men det är bra mycket högre än vad jag är lång i alla fall.



Ronja känner igen det här, och vet precis vad hon ska/kan göra.

Rusar i full fart upp så långt det bara går (joo, jag fick hejda henne, tokstollan,

hon höll på att börja klättra bland grenarna

  


"I'm handsome in my coat of black, with curly waves upon my back.

With russet trim and snow tipped paws.

And on my chest is the white Swiss cross.

I'm a little miss, from the land of Swiss....The Bernese Mountain Dog"

BMD

  


Två timmar tog dagens runda?  Skönt att jag inte hade långt hem....

Och går man i skogen, blir man inte så smutsig om dom "små" tassarna,

bara blöt av allt spring i alla diken.

Helt ok!



Inte så brett att sitta på.......ganska vingligt faktiskt, (sa matten och skrattade gott   )




På banvallen....Inga "kringelikrokar" där inte!



Förutom fortsättning av min bildrensning, ska jag planera/göra upp en plan,

över nästa veckas lite större äventyr.

DET ska bli riktigt kul!

Jag tror att det kan vara ett sätt för mig, att lära mig  hitta bättre, att jag faktiskt har en plan,

och det INNAN jag ger mig ut i okända skogar.

Nu kommer så klart inte vara ensamna, hundarna o jag,

nej då, vi har likasinnade äventyrslystna kompisar med.


Nu är min dag slut, i morgon väntar en liten liten stunds barnvakt,

åt lilla söta Leon, som inte är så värst liten längre.


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards