quilaoronja

Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

Ännu en etapp har vi fått se och uppleva!

Av Susanne - 14 januari 2015 21:40


Vilken himla fin led!!!

Den här lägger vi till samlingarna, och återvänder mer än gärna hit.

Med oss på dagens härliga äventyr......Mammut!

(Ja, och hans matte förstås)  

                                                  
                    



Ok, då startar vi då.

Till och med "starten" var lite annorlunda.

Över en bro......



Mammut tycker det är liiite läskigt med broar, så han går helst med sin matte....för säkerhets skull.

Han är så söt   


"Det här ska bli kul!"




"Men kom nu då.....står inte bara där och fota....."




Så var vi på en halvö, på en av alla Sörmlands etapper.

Tänk att få gå ALLA etapperna, från norr till söder....det vore väl ett riktigt äventyr.

Och övernatta i vindskydd, hämta vatten i någon av källor utmed vägen.....


"Jaa, jag kommer.....skulle bara utforska lite...."

Skorpan, jaa, hon är en riktig "utforskare" av ALLT!!



Var lite "rädd" att hundarna skulle gå ut på isen (vilket jag tycker är skitläskigt)

men dom höll sig på land, tack o lov.




Det här med att vandra på befintliga leder, det är något jag upptäckt under senare år.

En tjusning som jag är helt såld på, och dessutom, det finns "PLUPPAR" överallt,

så jag inte ska gå bort mig.

  




Gamla gårdar som man passerar som här, det är också en tjusning.

Att stanna till, och se framför sig hur människor levde förr, helt självförsörjande.


Fina gänget   

Mammut, Ronja och Skorpan.




Åh, så fin päls Skorpan börja få igen...."Love it"




"Japp, dags att svänga av här!!"

Ronja, förste spejare   



Ofta finns en kallkälla, där man kan släcka törsten med kallt och gott källvatten....som här!



Bara att öppna luckan, ta upp vatten med den skopa som också alltid finns tillgänglig.

Skorpan kollar lite.....



Vad letar dom efter??




"Ingenting....bara spårar lite"

Vackert!!



Kul att springa under....som en tunnel.



Och så kommer även dessa två......



"Var tog Mammut vägen??"




Lite snö fanns kvar på sina ställen, och i övrigt var det ganska fruset,

så vi hade rena hundar med oss hem även i dag.



En flitig bäver som jobbat hårt.

Otroligt, vilket jobb, för en liten varlelse som "han"!!!

Och det var inte bara ett träd han vält.......




Naturen är allt bra vacker!



På slutet av vår vandring började mörkret komma.....



Blixt på, vilket inte alls ger så roliga bilder,

i alla fall inte om man fotar hund!

(men hon är ju väldigt söt ändå, röda ögon eller ej, den här lilla Skorpungen)



Oj då, nu hoppade det in en ljus bild här.......jaja....   




Tillbaka vid bilarna, fick vi se en "konstig brygga" en bit bort.

Klart den var tvungen att utforskas lite.....


Och då undra man ju vad sjutton den använts till?

Så stor, så långt ut i vattnet......och dessutom.....



...ett gammalt skjul, med en "läskig" skylt.

Och det fanns flera skyltar, "Förbjudet, larmat.....Vad kan det ha varit här????

Hur ska jag kunna få min nyfikenhet stillad nu då???




Det var en härlig dag, med matsäck som intogs i ett vindskydd vid strandkanten,

hundar som fick vara hundar och ha roligt, två vänner som babblade oavbrutet i många timmar, hahaha


En etapp tilll avverkad med andra ord   


Kram

Susanne


 
 
Tangent

Tangent

15 januari 2015 00:30

Et par VELDIG gode bilder her, ja. Nydelige hunder.

Takk for titten!

God natt ^^

http://www.tangent.bloggplatsen.se

Susanne

15 januari 2015 23:43

Hej, och tack för fina ord. Hundarna är härliga, och betyder så mycket för mig.

Skoj att du kikade in
Godnatt från mig
/Susanne

 
Anneli

Anneli

16 januari 2015 16:36

Vad härligt det ser ut. Underbart för hundarna att kunna springa lösa i skogen.

http://hundisthlm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards