quilaoronja

Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

Skrammel? Nej då, det klarade sig.....

Av Susanne - 15 januari 2015 19:13

                           

Tur att dom skruvat dit alla bultar ordentligt den här gången,

det tänkte jag när jag "knäckte till" den där förbaskade ryggen i går.

Men visst blir man lite rädd....att få höra skrammel.

Hur som helst, allt sitter där det ska,

smärtan har blivit motarbetad, så snart är allt som vanligt igen.


Lite lite snö fanns kvar på tomten i dag, men bara för en kort stund givetvis.

Bara passa på då, att springa och busa, tyckte tjejerna.

Och på eftermiddagen, ja, då kom regnet, och förvandlade allt till en skridskobana.


"Ha, ta den här om du kan, Skorpunge!"


"Du har inte en chans mot mig!"




"Vill ändå inte ha den, så det så!" sa Skorpan   



ISBANA! Inte golfbana. Finns det broddar till hund? Eller kanske skridskor?

Dom fick inte springa och leka här inte, näe, det hade varit som att se Bambi på hal is.


Trots allt, har vi faktiskt haft en bra dag.....

Det var ju det där med att ta vara på VARJE dag, som jag tjatar om ideligen.



Lätt att halka in i vardagslunken, och gnället....men så blir man påmind igen.

Framförallt när man har människor, på ibland nära håll, ibland lite längre håll,

som drabbas av fruktansvärda tragedier.

Tragedier, som man inte i sin vildaste fantasi kan förstå hur man klarar av.


Så därför, jag njuter.....




Njuter av den tid vi har tillsammans.




För hur jävligt det än kan verka,

så får en dag tillsammans med Ronja o Skorpan mig att må bra.

Och jag vet att dom får flera än mig att må bra.




Alltid ett leende   



I gårdagens inlägg skrev jag om en "mystisk brygga, ett skjul, förbudsskyltar".

Jag går liksom igång på det här, och fastnar i ett letande efter fakta.

Jag tror vi är något på spåren, minsann......



Och inte är det så mystiskt heller, inte som jag föreställt mig i alla fall.

Joo, jag blir helt fullproppad av historiska händelsrer, vilket inte är fy skam alls.

Involverade en vän i det här, som blev minst lika nyfiken,

och det vi tror ligger bakom platsen, det är ett sågverk?!

Snopet va?!

Men jag ska ta reda på mera tänkte jag, och definitivt återvända dit.

Där fanns massor av gammal historia att utforska.

Gamla kalkbrott, massor av "märken" av en arbetarbyggd, som i dag är näst intill öde.

Sorgligt på något sätt, kan jag tycka.



Det var inte bara tulpanens dag i dag!

Näe, det var även torsdag, vilket innebär pannkakans dag här hemma.

Hundarna känner lukten direkt, och skulle nog kunna göra vad som helst för en smakbit.


 "Men hallå!!! Säg ordet nu, annars får ni översvämning här hemma!"

Dripp-Dropp, Dripp, Dropp



Trot' eller ej, men nu stänger vi för i dag!!!

Susanne ska på "turne'" i morgon också!

VAR? VAR?


Jag kan säga så mycket som att det innehåller orden

HUND! Berner x flera! Valpar! Fika + babbel! Kära vänner!

Visst låter det väl som en bra dag, va?


Nu ladda kamera!!


Kram

Susanne


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards