quilaoronja

Direktlänk till inlägg 11 februari 2015

Trodde jag skulle slippa se dom....

Av Susanne - 11 februari 2015 21:24


 Näe, jag tänkte....jag struntar i det i dag.

       Det händer inte ofta, men ibland händer något som får mig lite ur "balans",

joo, visst vet jag varför, men det tänker jag inte "besvära" er med.

Tråkigheter passar inte in här, det har jag bestämt.

          


Men så kom jag ju på att jag, tro't eller ej, haft kameran med ut även i dag!?!

Konstigt, va?

Jag "kämpar" med att prova olika inställningar på kameran....ibland lyckas det, ibland inte alls.

Och  när jag själv tycker om bilden, då får jag en "kick", blir GLAD!



Så hade jag då lagt in några bilder även denna dag.

I dag var en växlande dag.

Sol, moln, om vartannat.

Har trampat upp en runda i "vår" skog, som väl är dryga km, så den är perfekt.

Bävar bara för att en dag "krocka" med dom nyanlända!!



I snart 30 år har jag gått i dom här skogarna, och varje år sagt samma sak.

Tur att vi inte fått hit vildsvin!!!

Nu har jag just fått veta att det finns en flock med grisar, som rumstrerar i just den här skogen.

Om det tycker jag INTE!!


"STOPP SKORPAN!!!    Inte ett steg till, då slänger jag ner dig i snön!!"

Skorpan var väl inte direkt förändrad till det bättre i dag inte.



Stackars Ronja, tycker jag ibland.

Hon har en Skorpunge hängande i baken hela tiden.

Och stannar hon, jaa, då vänder Skorpan upp baken......rätt upp i ansiktet   



Gissa att "någon" åker i backen många ggr på en dag.

"Men det gör iiingenting", säger Skorpan!



Åter till grisarna, som tydligen är ett litet "gulligt" gäng på ca 20 stycken

En granne som nyligensett dom,

berättade att när dom förflyttar sig till en närliggande skog, går dom alltid på led.

Först går suggan, ledaren av gänget, därefter alla barn i olika storlekar,

sist, och störst, där går galten!

Och han är tydligen stor som ett hus!!! (kanske lite överdrivet)

Det roliga med att se dom, det var att INGEN går ur ledet,

alla håller sig på en rad, tills dom är framme vid målet.

Alltid lär man sig något nytt.


Måtte jag ALDRIG ALDRIG få se dom!!!



"Vad säger du Ronja? Ganska högt va?" 



Vår selfie!

Det är väl det närmaste selfie vi kommer.....det är liksom inte riktigt min grej   









Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards