quilaoronja

Direktlänk till inlägg 12 februari 2015

Häng med nu!

Av Susanne - 12 februari 2015 19:59


                     I dag gick det undan!!                     

Massor av spring och glädjeskutt, på våra fyrbenta "små" vänner   


Medverkande i dagens föreställning var;


Ronja = Den ordningsamma, duktiga, hon som håller koll så att allt går rätt till!



Skorpungen = Den vilda, tokiga, busiga, alltid redo för lek!




Sist, men absolut inte minst.....  

Mammut = Scooby Doo's kopia, den man skrattar sig trött åt, roliga, klumpiga killen!



Häng med nu, nu kör vi!!


Så här såg det ut under större delen av dagen!

Först kan man kanske tycka...Stackars Mammut som blir jagad av TVÅ tokiga "berner-tjejer".

En från vardera hållet...



Som vanligt tar då Mammut sikte på Skorpan,

för se Ronja, henne törs han INTE ge sig på.

"Woohoo, nu kommer han!" (tror jag Skorpan tänker)



Och som sagt...Ronja håller koll, så allt går rätt till!



"TOKER"   




"Näääe, nu har jag ingen lust mera, dom får reda ut det själva....."

Ronja har viktigare saker för sig, som att se om någon har något ätbart med sig, kanske   



TJONG i backen!




Alltså....ärligt talat.....jag tror faktiskt Skorpan ligger och gapskrattar!!!   

Livet, jaa, ALLT är ju så fruktansvärt roligt



 "Så där då....då har jag brottat ner henne....min tjej.....Eller?" 



"HAHAHAHA, brottat ner mig?"

"Sällan grabben, mig brottar man inte ner inte!!"

"Kom an då, ta mig om du kan!!"

  



Man står där och bara njuter!

Njuter av att se våra hundar ha så himla roligt, och bara få vara...just det, HUNDAR!


Ronja fick en idé!

"Ok, nu ska vi se.....ska bara ta mig upp på den numera murkna stubben....Försiktigt...."



"Jaha, då är jag på plats!"

"Var är ni andra....tänkte vi skulle placera oss för en fin bild här"



"Ok, bra där Skorpan....nu saknar vi bara en......MAMMUUUUT!!!"   



Kolla kolla!!

"Vad tycks hörrni...det fixade vi väl bra va!??!"



Alla nöjda och glada....och lite trötta.

En liten semla på det, och man mådde som en prins....Eh, prinsessa   


Tack våra vänner för i dag, det gör vi som vanligt snart igen   


Kram

Susanne


 
 
Eva H

Eva H

13 februari 2015 18:57

Underbart!
Den där plutte-gubben alltså :D
Jättefin bild på alla 3!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Susanne P

Susanne P

13 februari 2015 23:53

EN bild säger mer än tusen ord!
Och dina bilder...ja, de talar sitt eget språk! SÅ underbara!

Kram <3

http://www.susannep.blogspot.se

 
Ingen bild

Maina

14 februari 2016 05:12

åh vicka härliga bilder susanne man blir såå glad att se dom

 
Susanne

Susanne

14 februari 2016 07:37

Tusen tack, Maina
/Susanne

http://://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards