quilaoronja

Direktlänk till inlägg 13 februari 2015

Ett helt ridhus!!

Av Susanne - 13 februari 2015 21:19


Hästar!

Det var mitt stora intresse, innan den där hemska olyckan   

Den dagen tog det liksom slut.

Kanske var det därför som jag i dag ägnar så stor del av mitt liv åt hundar.

För djur, det kan jag inte vara utan.

                 


Djur, oavsett vilket, så ger dom så otroligt mycket.

Dom har inga som helst baktankar med någonting, dom är rakt igenom ärliga,

och finns alltid där för oss.



Jag är så glad att jag har möjlighet att få träffa hästar fortfarande,

även om just ridning är ett helt och hållet avslutat kapitell i mitt liv.


Quinzy!

En otroligt fin/snygg/vacker tjej, som ägs av sonens sambo.

Vi åkte för att hälsa på i stallet i dag, och få känna stall/hästdoften.




     


"Men guuud vad du fotar, människa!!!"

   



Ridhuset var tomt, och hundarna är INTE nybadade.....så vad sjutton,

vi släppte in dom där, för en stunds spring i sågspånet.  

WOW, sa dom, och blev som förbytta, båda två.

UNDERBART!!

"Vilket härligt ställe.....det luktar/smakar mums"   

Att få till bilder på lösspringande hundar i ett ridhus, det var en omöjlighet för mig.

Vi har ju vid några tillfällen varit på utställning i ridhus, och jag avskyr det.

Man kommer dit med rena fina nybadade hundar,

kliver in i skiten i sina låga skor, och vips så är allt förvandlat.

Man har INTE längre rena hundar, man har spån/hästskit i skorna.....


Men i dag, då var det bara roligt.

Ronja o Skorpan såg nästan ut som pigga små hästar, (med betoning på SMÅ)

som stått stilla lite länge.



Efter stallfika, hundspring och häst bilder, var det dags att vara "vårdhundar"!!!

Neeej...det gick inte för sig i dag inte, inte som dom såg ut.

Sorry, tänkte inte på det   



Hundarna fick helt enkelt vänta i bilen, vilket dom inte har något emot alls.

Tog sedan en tur till med dom, bara för att vi gillar't   



Skorpan flyger över marken.   



Nu laddar vi för Mille/Meya-helg!

Myyys med barnbarn =   


Kram

Susanne


 
 
Eva H

Eva H

14 februari 2015 09:22

Vilken vacker tjej!!!
Tänker på en bok jag har, en liten "valptiden"-bok av en veterinär. Hon skriver bl.a om det att folk är så "hispiga" om vad hundar äter. Hon berättar att hennes rottis och husse är ungefär lika snabba när de mockar varsin box :D OCH att den rottisen har fantastisk päls, matsmältning osv. En vet. sa till mig för länge sedan, när jag lite funderade kring särskilt en vovves totala galenskap i harpluttar (han var värre än alla andra jag mött verkligen!) att plutt efter gräsätare sällan är farligt. Köttätares däremot ska man vara mer försiktig med.
Förstår inte alls varför de fick vänta i bilen ;)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
quilaoronja

quilaoronja

14 februari 2015 18:04

Jaa, visst är hon, Eva! Tror inte heller att det är någon större fara, men känner väl att det kan bli för mycket av det goda kanske. Jag menar, i dag ser flickornas "högar" ut att komma från en HÄST!!! Hahaha :-)
Ronja o Skorpan ställde samma fråga....och lite hästskit har väl ingen dött av :D :D

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards