quilaoronja

Direktlänk till inlägg 14 februari 2015

Bokat! Testat!

Av Susanne - 14 februari 2015 21:08


"Hur blir det egentligen?"

"Ska det bli mera snö.....?"

"Vi bara undrar lite, för vi skulle vilja komma igång med dragträningen igen"

                       


Joo, vi har dragit pulka o så, men träning av arbetsprov,

det har helt legat nere en tid.

Det bara kom över mig i dag, helt plötsligt.....Är så himla taggad och sugen på att sparka igång igen.

Kanske det berodde på att vi var och undersökte platsen för årets första tävling i dag.

Kollade lite ordentligt på OM platsen var ok, och den kommer bli toppenbra!

Vi måste ju kunna få plats med alla grejer, och vissa moment tar ganska stor plats.

Som slalomen t.ex....min akilleshäl!!!    Jag säger min, för Ronja, hon kan det....

Sist var det matte som klantade sig, och tog ett endaste litet felkliv i just slalomen.

Klaaant!



Men nu har jag jobbat med detta!

Att få dom där nerverna under kontroll.

Jaa då, det går såå bra så!!       



När man står där vid starten, och känner att alla kommandon som vi använder,

sakta men säkert börjar försvinna ur mitt huvud, då kommer paniken smygandes

Äh, det kan väl inte bara försvinna, tänker ni kanske...

Johooorå, det kan dom visst!



Kan bara säga, då är det illa!!

Riktigt illa.

Och rätt dömt att misslyckas.....om jag då inte kan minnas att jag bara låter Ronja fixa det själv.

Hon vet precis vad hon ska göra, så lägger jag inte min näsa i blöt,

då kan det gå lika bra utan min inblandning.

Kanske det, kanske   



Bort med isen nu bara, så kör vi....

Tror det var så också, att när Skorpan opererades, och inte fick dra något,

då tappade jag sugen i höstas.

Men nu hoppas vi att ALLA får vara friska.....



April, då äger den första tävlingen rum, på hemmaplan!

Har även varit "duktig" och bokat boende inför den årliga träningshelgen i Gävletrakten.

Ser vi fram mot mycket.

Alla vi som håller på med denna sport, bor väldigt utspridda i vårt avlånga land,

så dom arbetsprov som äger rum under året, det är då vi har möjlighet att träffas.




Platsen för tävling.

Inhängnat, och även tillgång till lite annat "smått o gott"

Skoj skoj!



Nu ska nog mormor sova lite, så man är pigg när barnbarnen vaknar.

(Iofs sover dom länge, och inte väcker dom någon heller....uj ja, dom börjar bli så stora?)


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards