quilaoronja

Direktlänk till inlägg 16 februari 2015

#simning #BMD

Av Susanne - 16 februari 2015 20:26

                          

Halkan är bedrövlig för tillfället, svårt att ta sig fram utan att slå omkull,

därför passade det bra med en sim-dag i dag.

Och som vanligt är det ett "tjut och ylande" i bilen, när vi svänger in på parkeringen

Ronja är värst!!


Och för att det ska bli lugnt, så får hon oftast börja.

Flytvästens storlek blir mindre och mindre.

Detta för att hon ska jobba, inte flyta omkring bara.



Koncentration....."Säg det nu då!!"


"SIMMA"!

  


Skorpan väntar under tystnad, är väl inte riktigt lika "hemma" på simning i bassäng som Ronja....inte ännu.

Men hon blir tuffare och tuffare för varje gång, och simmar hon i sjön,

då är det inga frågetecken alls minsann.

Hon kan nog "lukta sig till" vatten på väldigt långt håll.

  


Det går väldigt snabbt i början, lite "stressat" kan jag tycka,

men jag tar henne till kanten och bara håller stilla,

så lugnar hon snart ner sig, och allt går fint....



Det hände något riktigt trevlig på "simmet" i dag!!

Jaa, jag tyckte i alla fall det.....

(och ni som retar er på små saker som detta, saker som jag blir glad av, ni ka sluta läsa här)


Vi höll på och simmade och hade det roligt, hundarna och jag,

så vinkade några människor utanför glasfönstret.

"Hej hej", vinkade jag tillbaka...Tänkte väl att det var några som skulle simma efter oss kanske....



Men så efter en stund, så "knackade" en av personerna på dörren, och kom in till oss.

Hon berättade att dom var från Danmark, där dom arbetade på ett stort djursjukhus,

jaa, på rehab avdelningen där.

Dom var på besök några dagar, för att se hur det fungerar i Sverige, och just Norsholms djurklinik,

och deras rehabavdelning.

Dom var så imponerade av att vi hade några så väl fungerande "simhallar",

som även privatpersoner fick utnyttja, sk "frisimstider"


Nu hade dom stått och tittat på just Ronja, som är en duktig simmare

(jo, hon har ju hållt på i många år nu)

Vi fick så många lovord att jag blev generad, dels för Ronjas ögonkontakt med mig hela tiden,

hur jag använder handtecken så vänder hon, jaa, jag blev såå glad,

så glad över dom fina orden om Ronja.


Dom frågade också om det var ok att filma och fota henne,

för att använda i utbildningssyfte i Danmark, vilket det så klart var.



Usch, det känns som jag inte är smart som skriver om det här,

ni vet "Jante-lagen" den är inte nådig ibland.

"Tro inte att du är något"!

Och jag lovar, det gör jag verkligen inte!!!

Vad jag är, så är det glad och lycklig över våra hundar,

och när någon annan ger mig "kred" för allt det arbete som vi faktiskt lägger ner på våra hundar,

så visst sjutton måste man få bli lite glad, va?!



Dom kikade även på Skorpans "simtur", och vi skrattade gott åt skillnaden mellan dom båda.

Joo, men jag är nog övertygad om att även Skorpan kommer att bli god vän med bassängen.

Hon behöver bara lite mera tid....


TVÄTT!!!

Bort med "löp-lukten"....Jaa, nu är det så himla bra.

Ni vet när fällningen är över, löpet över (till skendräktigheten sätter in)

Härligt!



Gillar rena hundar......



Som behåller sin päls på sin egen kropp,

och inte lämnar hälften på den som vill "berner-mysa"



För vem vill inte berner-mysa?

Det vill väl alla, va?

  


I dag kom det fina "Back on Track" täcket väl till pass.

Ronja fick ha det på sig efter simmet i bilen hem, tror hon tyckte om det

  


Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Paula

17 februari 2015 11:26

Härliga

 
Ingen bild

Solveig

17 februari 2015 15:13

Strunta i Jante! Du är Någon och har all anledning att vara stolt över dina fina Bernerflickor och dig själv!!!

 
Ingen bild

Johanna

17 februari 2015 22:50

era hundar lever det perfekta hundlivet🐶
Glada, lyckliga, alltid något på gång å väldigt älskade!
Så klart Du ska vara glad och stolt❤️
Snaaaaart är det läger i älvkarleby, då ses vi👍
Hälsa Ulla-Bella😉
Kram

Susanne

21 februari 2015 02:57

Heeej Johanna!!! Åh, vad jag ser fram mot att ses igen. Så himla kul det ska bli!

Tack snälla för dina ord, och självklart hälsar jag "Ulla-Bella" ;-)
Kram från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards