quilaoronja

Direktlänk till inlägg 18 februari 2015

#Berner #Cocker #Golden

Av Susanne - 18 februari 2015 20:06


   "Jaha....här sitter vi och väntar på att starten ska gå!"

"Lite kultur och historia, Kultur-Historia, det kan väl aldrig skada, va?"



                                 Klart man undrar VARFÖR man byggde så STORT?                             

Tänk bara hur många som fick arbeta med att elda,

så hela detta gigantiska slott blev varmt.

"Dom här frågorna är väl inte något som vi fyra funderade så mycket över,

våra tankar var nog mest på NÄR SKA VI GÅ, egentligen???"


Några kompisar följde med oss i dag.

Fr hö. Chicko, Kicken, Skorpan och Ronja.



Så äntligen rörde vi på oss....

Ronja skulle bara tala om för den unga Kicken, vem det var som bestämde i dag!



Han älskade att bli jagad,

spelade ingen roll att han hade två brudar efter sig.




"Nu tar vi dig, grabben!"



Ibland kom han liiite på efterkälken,

men pinnade på bra för att komma ikapp oss andra.

Det gick bra där det var barmark.....




Lite värre där snön låg kvar.

Har man korta ben, då är det tungt....men är man en envis kille,

då löser man det också.

Och där Skorpan var, där var även Chicko!




"Kom då grabben....ta mig om du kan"




"Vänta vänta, jag kommer...."



En som inte hade några problem med snö och is, det var Kicken.

Kom kom, den här vägen ska vi gå....



"Jag kommmer.....!"



Som sagt, haaaalt på sina ställen, och rätt svårt att få stopp på sig själv!



Skrattade ibland gott åt envisa Chicko, som inte gav sig.....

"Jag kommer Skorpan, jag kommer"



Såg ut som om dom hade riktigt roligt, det var lek från början till slut.

"Här är jag, ser ni mig?"






"Nu får du ge dig, Lilla grabben!!"



"Hör du inte vad jag säger åt dig?"



Ronja, hon säger ifrån en gång....ganska ordentligt......så lyssnar alla direkt.




Medan Skorpan säkert tycker det är väldigt kul att bli jagad.



En riktigt rolig runda, med stopp för matsäcksintag så klart.

Och att det var isiga vägar, det hade inte varit några som helst problem,

om man nu inte råkat glömma "broddarna" hemma!

  




Löfstad Slott, ett vackert slott med så mycket historia i väggarna.



Vi säger tack för trevligt sällskap, kul att ni ville hänga med oss.

Om vi gick dryga 6 km i ibland tung snö, så sprang säkert hundarna det dubbla.

Inte undra på att dom snarkar högt och sover gott nu.


Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Sanna Franzén

19 februari 2015 07:55

Det är alltid lika roligt att kika in på din blogg! Du tar så himla härliga bilder! :-)
// Sanna & njuffen Baloo

 
Susanne

Susanne

20 februari 2015 13:01

Tack snälla Sanna o Baloo ❤️

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards