quilaoronja

Direktlänk till inlägg 22 februari 2015

Två i en blev det.....kan bli mycket mao ;-)

Av Susanne - 22 februari 2015 20:15


       I går! 

Det var näst intill snöfritt, nästan så man började hoppas på en vår, även i år.

Ganska skönt faktiskt.

Joo, en liten nackdel finns det så klart, att hundtassar blir otroligt skitiga.

Helt ok dock om man går i skogen.



Var ute rätt länge, eftersom vi sedan skulle åka och hälsa på vänner några mil bort,

och dessutom gå ut och äta på kvällen.

Känns bra när hundarna ska tillbringa en längre stund i bilen.




Söt-Skorpan!




"Ronny-Ponny"



Lätt att få hjärtat i halsgropen.....när man får se Skorpan på väg upp i ett träd!!!

Visserligen ett träd som ramlat lite, men gansk högt var det allt.

Knappt så man vågade titta när hon skulle vända sig runt där uppe på toppen.

När då Ronja skulle ge sig upp också, för att "rädda" sin kompis, då sa vi STOPP STOPP!!!

Galna hundar!



             Men ack så goa!!           


Sent hem i natt, bilen rullade sakta genom ett jobbigt snöfall.

Man blir nästan snurr i huvudet, av att ha snön piskande mot bilrutan hela tiden.

Men, allt gick bra, vi hann med sista färjan hem, tack för det.....(det är långt att åka runt om man missar den).


Så vaknade vi till vinter igen!

ÄSCH!!!




Äh, jag ska väl inte gnälla över det, hundarna älskar't.




T o m solen behagade titta fram en stund, och då blir man ju bara glad.



Full fart!

Det var oftast Skorpan som jagade Ronja i dag.

Dom brukar turas om lite, men oftast är Ronja den som jagar.

Hon är väl på "hugget", den där lilla Skorpungen, tror väl kanske hon är dräktig?



"Men du är ju helt spritt-språngande galen, Skorpan!!"

Ingan tassar alls i marken   




Har beställt en bok som jag är så nyfiken på.

Det var min läkare som tipsade om den, och jag är såå nyfiken.

Hoppas den kommer i veckan.

Författaren är professor i etologi, och boken handlar bl.a om relationen mellan hund-människa.


"DET NI MINA SMÅ VOVAR!!"


  



 En skön promenad i snön...tyckte i alla fall några av oss.

(Den försvann dock rätt fort....bara onödigt, med andra ord)

JAG VILL HA VÅR!

        



Ronja + Husse = SANT!

  

"Tycker du om mig med, husse??"



Har planerat för veckan....joo, jag har faktiskt kommit på att jag mår bara bra av att ha det så.

Får ofta, (väldigt ofta) höra att jag "håller på" alldeles för mycket.

Men jag måste ju faktiskt känna det själv.

Är ju faktiskt en omöjlighet för någon annan att veta hur jag mår.

Så jag känner mig mycket nöjd med att jag lyssnar på MIG och ingen annan.

 Nu är ju inte min veckoplan skriven i sten, och kan ändras om så behövs....joo, det känns helt enkelt bra!


Pälsarna?

Dom har blivit såå himla fina i pälsarna.

Bra kvalitet hos dom båda, även om Skorpan inte fått allt tillbaka ännu.

I vårt fall har vi haft hjälp av Biotin.

Det är en vitamin (B7) som kan bidra till starkare och bättre klor, hud, päls samt pigment.

Biotin ingår dessutom i ämnesomsättningen och är ett viktigt näringsämne för bildandet av bl a hormoner.

Bidrar även till cellernas ämnesomsättning och enzymsystemet.

OM det nu är det som fått pälsarna fina, och klorna mera hållbara, det vet jag inte,

men jag väljer att tro det i alla fall.

I vilket fall som helst är det inget skadligt för dom.


Blir varm i hjärta när jag ser dom ligga här.....

(ja ja, jag är nog lite skadad kanske....hundskadad)   



Mest full fart hela tiden, på den här damen.....



Två dagar i en.

Dagar med dom man tycker om.

Inte dumt alls.

  


Kram

Susanne

 
 
Lillian

Lillian

23 februari 2015 06:26

Så utrolig mange flotte bilder du byr på hver gang!Skikkelig flinke til å posere er dem også!

http://www.sognafaret.no

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

23 februari 2015 13:03

Hej Lillian och tack snälla du för dina rara ord!
Kram 💕
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Susanne P

Susanne P

23 februari 2015 14:06

Som vanligt: helt underbara bilder!
Och de har verkligen friska, glansiga pälsar.

Kram <3

http://www.susannep.blogspot.se

 
malin

malin

23 februari 2015 21:54

jätte fina bilder!!
Titta gärna in på vår blogg

http://www.malin-julia-life

Susanne

24 februari 2015 23:38

Hej Malin!
Så klart vi kollar in hos er! Så kul att hitta nya sidor, hos dom med liknande intressen :-)
/Susanne

 
Ingen bild

Mia

24 februari 2015 00:05

Gud så fina bilder på dina hundar!

Kom och in och tittar på min blogg vetja!

Susanne

24 februari 2015 23:37

Tack, Mia! Så klart jag är inne och kollar din blogg!!
Ha de gott :-)
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards