quilaoronja

Direktlänk till inlägg 31 mars 2015

Om dom får välja!!

Av Susanne - 31 mars 2015 20:35


    Hur mycket kan hända?

Egentligen?

Jag bara undrar?!?!

      Om det nu var så att allt spred ut sig lite lite, över hela året,

      ja då skulle det kanske kännas mindre påtagligt, vad vet jag? 

      Människor i min omgivning avlider, människor i min omgivning blir svårt sjuka,

Människor i min närhet mår väldigt dåligt, vilket jag inte heller mår bra av.


MEN......

Det här, det mår jag bra av!!

Hundarna kan få den sämsta stunden att förvandlas till en toppenstund.

Bara så där, genom att vara det dom är bäst på,

mina underbara följeslagare....varje dag.


Slutspurt i dragträning innan tävlingen.

Nu ska jag "skryta" ordentligt.

Eller skryta o skryta, det tycker jag väl kanske inte, bara skriver ner resultatet av dagens träning.

Ronja och slalom, det har inte alls gått ihop.

Det vet nog alla som känner oss vid det här laget.

(i ärlighetens namn, är nog inte problemet Ronja, utan helt och hållet mitt!)



Svansen upp, glada ögon, laddad till tänderna!!

(Nej nej, inte jag, det var Ronja!!)

Slalombanan (+ dom andra banorna också) uppställd redan när vi kom...(tack, Emelie, vad skönt det kändes)

Resultatet då?

Joo, Ronja körde sin slalom som om hon inte gjort något annat!!!

Jäklar vad hon var bra.

      

En perfekt genomförd bana, då bestämde jag mig för att lämna det där.

Jag vet att hon kan.


Korsningen = ua

Platsligg och backa = ua


Trottoaren då........Tjohooo, spikkrakt, med ett hjulpar på plankan....HELA vägen!!

Jag blir tårögd       


Visst vet hundarna när man blir glad, visst känner dom när matte blir mer än glad...

Tokglad!!




Skorpungen då, näe, hon fick inte dra idag heller.

Hon kommer ändå inte tävla, så vi låter henne "läka ihop" ordentligt först, innan vi lastar på .


Det här, det var inte igår precis!

Som vi sprang fritt, menar jag.

Skööönt, sa Skorpan   



Bästa lekplatsen?

Leråker, gärna "nyregnad" sådan!

Eller varför inte traktorspår, fyllda med vatten?

Bara det klafsar ordentligt, och innehåller massor av vatten som stänker åt alla håll,

då är i alla fall dom här två flickorna helt nöjda.  


Men har man en naken mage...som vissa har rätt ofta (man ser den på bilden)

då tycker i alla fall matte att det borde kännas lite kyligt, BURR!

Tror dock inte vi är helt eniga om den saken, damerna o jag     



Att det hänt mycket tråkigheter den senaste tiden, det ska jag inte ens skriva om här,

för jag lovar, det blir INGEN glad av.

Och jag älskar ju om människor i min närhet är glada.




Joo, en sak kan jag skriva om......

Min "stora" dator behöver städning, och en lite översyn.

En kär vän hade "fixat" en duktig kille som skulle hjälpa mig med detta.....i dag!

Då fick jag som uppgift att spara allt jag inte ville förlora, bilder t.ex

Plättlätt, tänkte jag, och lånade sonens portabla hårddisk.

Vad händer då?

Bilderna får inte plats.

Skulle jag slänga allt.....näe, det kan jag ju inte.

Däremot skulle en stor rensning vara på sin plats, kruxet var bara,

hur jag skulle hinna med det i dag?



Det spelade liksom ingen roll om jag försökte slå knut på mig själv, det tar tid,

och tiden hade jag redan övertrasserat.

Som tur var, var denna "data-kille" en sympatisk sådan, med stor förståelse,

så det blev endast en trevlig fikastund och prat i dag.

En ny (större) hårddisk ska införskaffas snarast, där allt får plats.

Bra att ha en till backup också.



Under tiden som allt detta hände med datorn, så hade jag en VVS-kille här också.

Joorå, bergvärmepannan beslutade sig för att lägga av i natt, och den kylan som då inträder i huset,

den är inte skön precis.




Slutet gott, allting gott!

Det här var INTE så som jag planerat dagen,

men när allt löser sig i slutet, då känns det riktigt skönt.


Dragträningen gjorde dagen fulländad, enda tills.....

(Det var inte slut där inte)



Dom hörde av sig från min mammas boende, och ville jag skulle komma upp.

Mamma mådde inte bra   

Då kände jag.......NEEEEJ, inte mamma också!



Alla har säkert hört talesättet, att det ofta händer tre saker på samma gång.

Tre sorgliga saker på rad.

I mitt fall undrar jag hur många händelser vi är uppe i nu?

Känns som betydligt flera än tre, men jag kan ha fel   


"At the end of the day"

Man slår sig ner, pustar ut, genast kommer dom två "nallarna", lägger sig tätt tätt intill,

då händer något.....


Bernerkramar, det är svaret.

Finns ingen bättre tröst.

Vi behöver inga ord, för vi vet.......

Hundarna o jag   



Gissa vad!?!?!

I morgon händer det...igen.

Jag hoppas det finns "pluppar" hahaha


Kram

Susanne

 
 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

1 april 2015 14:46

Vet precis hur det är. Ibland är det rena ketchupeffekten på saker och ting..
Dina hundar är vackra, och jag förstår att det är den bästa tröst man kan ha!
Må gott och Glad påsk!

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

1 april 2015 19:14

Alltid finns dom där, oavsett vad. Visst är det en härlig känsla.
Tack smälla du, och jag önskar dig detsamma, Tezz
/Susanne 🐣

http://quilaoronja.bloggspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards