quilaoronja

Direktlänk till inlägg 6 april 2015

Pälsen stod rakt ut!!

Av Susanne - 6 april 2015 22:28

                    

Att åka till skogen i morse, trots en tidig morgon, det kändes väldigt skönt.

Att bara lämna allt trassel med värmepannan  och diverse andra saker som inte vill som vi vill.

Underbart!

Att solen lyste, det gjorde allt ännu mera enkelt.



Viltspår, äntligen var vi igång igen!  

Jag funderade över hur Ronja och Skorpan skulle klara ut det,

eftersom det var länge sedan vi spårade.



Jag hade inte behövt fundera alls!?

Jag blir så stolt över hur dom båda tar sig an jobbet.

Ronjas tempo är som en robott.....går raka vägen i spåret,

är det vinklat, då går hon helt rätt i vinkeln.

Ringade en gång, och var raskt tillbaka där spåret gick.

Jag blir så glad, får lite ståpäls....

Samma lugna, trygga tempo, hela vägen till spårslut, och den åtråvärda skanken.

Vilken duktig tjej.

  



Vår!





Skporpan då.....hur skulle det gå för henne.

Var hon tillräckligt återställd efter den "senaste" operationen?

Dessutom hade spåret blivit lite "tillkrånglat" när det blev lagt,

så svårigheten hade ökat markant.

Vi får se, tänkte jag, och hade kanske inte riktigt trott på att hon skulle fixa det så otroligt bra.

"Problemet" låg vid återgången, det visste jag.....hm....

Lät henne gå ut hela linans längd, så hon fick jobba helt självständigt....och ser man på,

hon klurade ut problemet galant.

Gick ut i återgången, och raka vägen tillbaka......och raskt fram till sitt spårslut.

Ståpäls igen, med andra ord!



Hur kunde jag tveka på att dom skulle klara det här?

Duktiga hundar, som dessutom tycker det är roligt att spåra.


  



Vi längtar redan tilll nästa gång, men det dröjer lite nu.

Har en "liten" tävling vi ska delta i, så veckans lediga dagar kommer ängnas åt finslipning.

  

Det mesta kan vi träna själva, behövs inget material direkt......det är tunnel och bro som är kruxet.

Visserligen borde Ronja fixa det med hjälp av sin rutin,

men det vore kul att köra igenom det en gång i alla fall.

Får se om det går att få till i veckan, annar gör vi det bästa av det, och har roligt helt enkelt.

Mitt motto!! Att se en hund ha roligt, på riktigt alltså, det är LYCKA!

Och dom är ju ganska tydliga, alla hundar, med att visa vad dom tycker.



Men det viktigaste NU, det är att få lite värme i huset, (även varmvatten vore skönt)

en fungerande panna står högst upp på vår lista.


Kanske redan i moorgon?!

Hoppas!!


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards