quilaoronja

Direktlänk till inlägg 8 april 2015

Ronja sa......och så gick hon?

Av Susanne - 8 april 2015 22:30


            Vi är ett litet envist gäng som sysslar med sennendrag i Östergötland.          

Målet har väl alltid varit att få till träningsträffar som passar alla,

men det är så klart inte det lättaste tyvärr.

Men jag vet att vi alla har samma önskan om att få till gemensamma träningstider.


Hur som helst, idag blev vi tre av fyra, vilket man får vara nöjd med.

Sist var det jag som var den där fjärde.....


Det startade med skogsröj, sedan lite träning....mera röj....man måste nog varva lite,

för att inte deras hjärnor ska bli överhettade.


6 berner sammanlagt i dag....Alla lika galna, glad, tokiga!





Skorpan går till attack mot hennes "kille" Ludde!

Senast dom sågs såg man tydligt att inte Skorpan var riktigt ok, och straxt därefter "rök" livmodern.

Men i dag blev jag så glad, hon var sitt "normala" jag igen, fullt ut!



Härligt att se hundar leka....."Måbrasyn"



Även Ronja är en riktig buse, trots att hon faktiskt fyllt 6 år.

Jag tror aldrig hon blir helt vuxen (inte mig emot)



"Hej hej, Emelie, jag står här så fint vid dig, för jag tror du har något åt mig i väskan?!"

"Tigger?"

"Aldrig jag inte!"

  


Hur gick då träningen i dag?

BRA!

Plankan, den känns som hon förstått hur jag vill att hon ska gå.

Bron, den var det inte några problem med heller.

Korsning med störning, backa, platsligg, helt ok, matte nöjd.

Så var det då slalomen!!

Den har gått så in i vassen bra dom senaste gångerna, jag har varit så nöjd och glad.

Men i dag, då hade vi tränat länge länge, flera timmar, och så skulle jag bara......köra slalomen en gång också.

Ronja var trött i huvudet, det syntes.....började så bra.....men sedan...

Efter halva banan, då gav hon mig den där blicken, som tydligt sa:

"Du matte, jag skiter i det här nu!!"

"Du kan köra din slalom själv, jag hoppar in i bilen!!"


Det var så dumt av mig!!

Men vi ska prova en gång i morgon igen, när hon är pigg och utvilad.

Då går det säkert bra....(sa hon med stor säkerhet)   


4 av 6 på kyrktrappan!

Fr vä. Ronja, "lilla" Ludde, Linus och Skorpan

Dina och Hulda var fullt upptagna med annat.

Duktiga vovvar, allihopa   



Inte ofta man använder kyrkan för träning.

Eller, vi var ju inte inne i kyrkan   




Det blev ett låååångt dygn, säkert många flera timmar än bara 24!

Men roligt hade vi, vilken gör riktigt gott för min del.

Jag fick glömma värmepannor, mobiler, tänder, dödsfall, begravning, cancer....you name it,

för en stund, det kändes bara bra.


Nu laddar vi om inför i morgon.

Då har jag en plan...gissa vad?     


Kram

Susanne 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards