quilaoronja

Direktlänk till inlägg 9 april 2015

Äntligen.....nu är vi där igen.

Av Susanne - 9 april 2015 23:21







"Men sno på nu då!!"

"Alltid ska jag behöva vänta!"


Skorpan är alltid först framme vid en grillplats, och gissa om hennes matte är precis bakom henne.

Man vet ju aldrig om någon "vänlig" själ slängt en majskolv vid en grill.




Ronja, hon ser i stället simningen som det viktigaste när det finns vatten.

Det bästa som finns, SIMMA!

Äntligen är vi här igen.....mitt i VÅREN,

som är lika underbar varje gång den kommer till oss.



"Jag lovar, inget i munnen i dag heller!!"



Att hämta saker, det är också kul.

Om sakerna ligger och flyter i vattnet, då är det extra roligt, tycker Ronja.



Simning är en toppenform av motion, man blir inte ens svettig ju!!



"Varsågod, kasta igen, matte!"



Och Skorpan då.....joo, hon älskar också vatten och simning.

Jag minns hennes första försök till simning så väl, skrattar gott åt minnena.

Som hon tränade och tränade.....och så en dag gick det kanonbra!

Skööönt!



Efter varje simtur måste man rulla sig ordentligt.

Det är så underbart....och pälsen blir precis full av ljung/kottar/pinnar/barr/mossa osv.



Ojoj, har vi gått bort oss?

Någon som larmat?

Trodde helikoptern skulle landa rakt framför oss i vattnet.



Det här är livet på en pinne!

Bad och fika, bara vara, ta det lugnt.....livskvalitet.



Jag tror/vet att även vårt sällskap i dag njöt av att kunna följa med oss.

En kär vän som har det "lite" besvärligt med kroppen, och måste använda kryckor.

Jag vet hur gott det gör i själen att komma ut i skogen, och hon är lika envis som jag.

Över stock och sten, på spång och stig, det gick så bra, så bra, för vi hade ingen som helst brådska.


Tack för att du följde med oss ....



Smile, you're on candid camera!

  


Att "sno" grejer från Ronja, det är en tuff sport som Skorpan ägnar mycket tid åt.

Hon ligger och väntar på ett bra tillfälle, så vips, om Ronja vrider bort sitt huvud, då är den borta...

(Tror hon säger, "Kolla där borta, Ronja, det kommer någon!!"

Och Ronja som är så godtrogen, hon kollar....varje gång)

  


"Sch....säg inget till Ronja.....jag gömmer mig!"



Sötaste Skorpungen   



Och även Ronja så klart   



Inte blir det mycket kvar när dom är blöta inte.

Då ser man tydligt hur mycket pälsen lurar ögat....(till er som tycker dom är tjocka!)   

    


På sjön, i en båt, befann sig några fiskare....och det var mycket spännande att titta på, tyckte Skorpan.


        

     Så klart blev det "ett gäng" med bilder tagna, för jag kan ju inte låta bli.

Dom där bilderna som är "uppställda", dom blir rätt roliga ibland.

Skorpan slängde sig över Ronja, tar ingen som helst hänsyn till henne....och Ronja låter Skorpan hållas.


"Akta akta, jag vill gärna vara med på bild, Skorpan....du är i vägen!"  



      Pilutta dig!           



Känns som förråden åter är fyllda med endorfiner, så kan vi återgå till det "normala" livet igen.

Allt som hänt, utan avbrott under en tid, fick mig på fall.

Men jag kravlar mig alltid upp igen!

Man benar ut alla saker för var för sig, "bockar av" dom, och det brukar lyckas rätt bra.

Så även nu!


Till god hjälp med det, det är så klart dessa två följare, men även familj och fina vänner.

Jag är inte ensam.

  


Nu så, nu är jag klar för i dag....(många bilder blev det   var rädda om scrollfingret    )


Kram

Susanne

            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards