quilaoronja

Direktlänk till inlägg 19 juli 2015

Nöjda!!

Av Susanne - 19 juli 2015 19:03


      Mohedabesöket börjar ta slut.

Vi blir kvar här en natt till, bara för att...

Mysigt, och vi hade ingen lust att köra alla milen i kväll.



Poängen för Ronja o Skorpan räckte inte till i dag, och gissa vad,

jag tänker inte försöka hitta några förklaringar till det.

Det får jag hjälp med av andra duktiga "förståsigpåare"   

Det är ju skitbra ju!!

  

Så klart det inte är bra......men lägger inte så mycket vikt i det,

mera att jag blir förvånad, hur någon som aldrig någonsin har dragit med en hund,

vet hur mina hundar fungerar.

Klart jag gärna tar emot tips och råd, men jag vill inte bli ifrågasatt hur jag gör och varför!



Skorpan ÄR MYCKET!!

Mycket att jobba med!

Hon har såå  mycket annat som bara måste göras, ALLT måste hon hålla koll på.

Spårar, läser av allt som går att läsa av.....och det är det som gör henne till den hon är  <3

"Jag har inte tid med det här nu, matte!! Måste gå åt ett annat håll."


                  Blir lite full i skratt....hundar är hundar, och inga maskiner.

I dag var vi ganska många tävlande som hade några små problem ungefär på samma ställe.

Märkligt?


Dom här träningsdagarna, dom gör oss SÅÅ taggade, man vill bara träna igen o igen!


Det var inte så väldigt varmt i dag,

lagom.....men vi tyckte ändå hundarna var väl värda bad och sim.

    

Total lycka......för oss alla fyra! 




     Tror dom kände lukten av sjön på långt håll.....   






En himla bra dag i dag



Hundarna är nu torra, nypromenerade, och såå trötta.

Vi tvåbenta sitter ute och har det bra,

i morgon ska vi hälsa på en god vän, innan vi vänder hemåt igen



Godnatt från oss!

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards