quilaoronja

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2015

Såå mycket blod....och Stevie Wonder?

Av Susanne - 31 oktober 2015 22:57

                          

Nu måste jag lägga in en varning!!

Jaa, både för det ena och det andra.....

Dels.....en blodig bild!

OCH

Har klämt ihop två dagar i en, och det innebär två dagars bilder till en dag, uj uj uj.

Många bilder blir det då....


Startar baklänges, med i dag, Alla Helgonadagen.

Jag är lite gammaldags när det gäller "firandet" av denna helg,

med andra ord, firar inte över huvud taget egentligen.

Just i kväll åkte vi faktiskt in till en minneslund, bara för att vi ville.

Tände några ljus, och ägnade tankar åt nära och kära som inte finns med oss i livet längre.

Oerhört vackert, man kände så tydligt värme och kärlek från alla.

Och vi var MÅNGA där!


I dag lyste solen, och vi tog som vanligt en skön promenad.

(Med fotografering, också precis som vanligt)



Busade och hade det kul...


          

Ännu en gång tänkte jag på hur skönt det är när hundarna är friska o krya,

det tar så mycket energi när dom är dåliga på ett eller annat sätt.

Hemskt är det, och vi har haft alldeles för mycket av den varan, anser jag.



Men nu är allt bra.....

"Kom igen då, Ronja, lek med mig!!"



Vi avslutade vår promenad med uppletande.

"Riggade" med alla grejer, och först ut var, som vanligt, Ronja.

(Om man låter henne vänta, då hör man inte vad man tänker ens.

Hon ylar o tjuter, gnäller och skäller, allt för att höras, bara för att meddela sin hemska situation.

Sitta och vänta? 

Inget för Ronja, hon vill va först, så är det bara!


"Jag hittade en jag hittade en!!"

 

          

En till......



"Och repbollen....nu har vi dragkamp en stund, va?"



Lycklig hund, med sina insamlade saker.



Skorpungen!

Är du redo?

"Jajamensann, ska jag börja nu då?"

 


Skoj skoj...."Nu hittade jag den här, matte!"


   

Fort fort in till mig.....

Så plötsligt får jag se blod bland löven?

Vad sjutton??

Mer o mer blod, överallt, pölar.....Skorpan syntes det inget på, hon sprang och letade efter nästa grej,

men jag kallade in henne....för det måste ju komma från henne, blodet var helt färskt.


       

Joorå, här var orsaken!

Skorpan hade trampat på något, och tassen blödde YMNIGT kan an lugnt säga.

Det droppade på bra.

Som tur är har man ju som hundägare alltid något användbart i bilen,

som man kan stoppa "flödet" med.

Först hällde jag över vatten, var ju tvungen att försöka se hur stort/jupt det var.

Men det blev nästan värre.

Med blod överallt, fortfarande droppande, lastade jag in i bilen,

virade om en handduk om tassen, och vände hemåt.



Lät allt "lugna sig" en stund, för att sedan göra en koll.

Det tog sin tid, men till slut gav droppandet med sig,

och jag kunde raskt konstatera att skadan inte var stor, behövde inte sys eller så.

Nu ska vi inte ha in några små "bacillusker" i det här bara, tänkte jag!

Tror nog vi ska klara oss, sårkanterna var raka o fina, och allt tog ihop raskt.


Men så himla typiskt va....och att det var just Skorpan, det förvånar mig inte ett smack.

En liten bebisstrumpa passar perfekt för små skadade bernertassar.



  



Så några rader om gårdagen!



Ronja i sitt rätta element.

BERG!



Utsikten är inte alls fel.

Sjön Glan, utanför Norrköping. 



Träff med vänner, där vi skulle ge oss på en "Utmaning"

Vi har två berner var,

och nu var tanken att alla fyra hundar skulle sitta stilla med solglasögon på sig.


Vi hade tränat lite granna.

Skorpan tog det på fullaste allvar....satt heeeelt blickstilla!

Rörde inte en fena.



Ronja vill gärna få ner sina glasögon så hon kan se över kanten, liksom.

"Det blir ju så mörkt annars!"

  


Nu var det dags!

*Trumvirvel*

TA DA!!!


Vilka underbara hundar....

Fyra "Stevie Wonder-Berner"!!!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Vi TJÖÖÖÖT av skratt, långt efter att vi var klara med uppdraget.

   

Imexx, Dunder, Ronja, Skorpan

        

Finns säääkert någon som förfasar sig över vårt tilltag,

kanske tycker det är hemskt att utsätta hundar för det här.

Men, det tycker inte vi!

Hundarna är glada, dom gillar att "arbeta", blir så uppspelta när vi styr o ställer.

Även detta är en form av träning, tycker jag.

Dom lär sig lita på mig, jag utsätter dom inte för något som gör ont eller är farligt.

Allt görs med lekfullhet och med glimten i ögat.


Skön och rolig promenad.

Kan väl inte bli annat, när man går där med härliga hundar och en vän.


Inkräktare på väg, Inkräktare på väg!!!

En startar med sitt larm, och resten hänger på (förstås) 

"Åååh, fyra berner, vad fina"   



Hoppas ni klarade det här utan skador?!

Varken i fingrar, armar eller genom illamående   


Kram

Susanne

#steviewonder

#bluesbrothers

#blodöverallt

#skada

#stackarsskorpan

 
 
Ingen bild

Liza Hansson

1 november 2015 07:52

Skärsår är aldrig kul, hoppas det läker fort.
Kul däremot med glasögonbilden!
Kram

 
Susanne

Susanne

1 november 2015 15:22

Näe, och det blöder ju så in i hoppsan, Liza. Men jag tror inte det kommer bli några problem, ser så torrt o fint ut i dag 💟
Kram
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

4 november 2015 05:02

Ha ha ... så söta i sina glasögon. ♡ det där med strumpa på tassen är vi ganska trötta på & vi längtar ut på fälten. Men snart så 😃

http://Www.annaslantligaliv.blogg.se

 
the impossible quiz

the impossible quiz

3 januari 2019 08:19

The dogs are beautiful, healthy and very adorable. I really like raising such lovely dogs.

http://theimpossible-quiz.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards