quilaoronja

Direktlänk till inlägg 21 november 2015

Kossorna då??

Av Susanne - 21 november 2015 21:47


Dagar som i dag, när det är så där krispigt under fötterna,

fruset i backen (vilket betyder rena hundar) och en sol som tittar fram,

då är det bara att njuta.

            Tror även hundarna älskar det här kalla vädret.        



      Liiite snö skulle inte göra mig något!


    

Kan inte låta bli att stå där och le åt dom här två......



Ibland skulle man kunna tro det är på allvar

(om man nu inte kände till deras sätt mot varandra)



...framför allt när man ser deras minspel......  


    

Glad Skorpa!



"Va?"

"Näe, vi bara leker juuu!!"

 

    

Som vanligt blev det alldeles för många bilder tagna, nu när vädret var så gynsamt.

Men så klart åker många många i papperskorgen.


      

För länge sedan träffade vi på kossor i skogen där vi bor.

Jag tog kontakt med ägaren, som hämtade dom.....men snart var dom tillbaka igen.

Så här har vi haft det sedan länge, och ägaren bemödar sig inte ens med att hämta dom längre.

Och det är knappt man tror det är sant,

men kossorna går fortfarande omkring i "vår" skog.

   


Vi är många som sett dessa kossor och som tagit kontakt med ägaren,

men nu har nog alla gett upp.

Ingenting görs åt saken, varken från ägare eller myndigheter.

Man står maktlös!

Undrar hur länge dom kan klara sig?

Blir det mycket snö är det nog svårt för dom.


En vanlig syn här, lösa kossor i skogen!



Kan det vara så att dom numera blivit så förvildade, att det inte går att ta hem dom?

Ja jag tycker ju inte att det är ok, så klart, och har ingen lösning på problemet.

Frustrerande

  




Skorpan studerar fåglar som flyttar....Alltid lika fascinerande, tycker hon.



"Kan du flytta på dig, husse...jag ska hoppa ner från den här höga stenen nu!!"



Nu försöker vi se till att Ronja inte hoppar ner från allt för höga höjder,

och jag lovar, det brukar vara alldeles för högt!



"Tjohooo....ingen fara...vad är ni så rädda för?"



Lilla söta   ....du är så fin.....



Ett tu tre, så vänder solen nedåt igen.

Man får raska på om man ska vara promenad några timmar.


"En sak är säker, den här årstiden är den skönaste för oss!"

Det riktigt ångar om dom, efter alla "tok-spring"...



Fått mycket gjort hemma, gillar dom här fixardagarna.

Ris av olika slag är plockat och nersatt blomlådorna,

och t o m dom små ljusslingorna har kommit på plats!?!?

Redan? Helt galet, om ni frågar mig, jag som brukar vara ute i sista stund annars.

Känns bra....allt klart att tändas när den dagen kommer.

  


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards