quilaoronja

Direktlänk till inlägg 24 november 2015

Tack alla <3

Av Susanne - 24 november 2015 20:46

                     

Gårdagens inlägg var jobbigt, men efter att ha läst alla fina kommentarer, sms, meddelanden,

då kan man bara inse vikten av att radera vissa energitagande individer ur mitt liv, helt enkelt.

Det kan inte fortsätta så här.

Jobbar på det, stenhårt!!

Nog om det nu, jag föredrar ju att ta vara på varje dag, njuta av livet på mitt sätt.


I dag gjorde jag det igen!

Njöt av livet alltså, tillsammans med dom fina följeslagarna jag har.


Galningarna, som minst en gång varje dag bara måste löpa som tokar!

Jaga jaga runt runt!!

  


Som i en rallybana......knappt man törs titta.....men dom älskar't!


"MANIACS"

 


Rätt som det är får jag se Skorpan på en plats där hon inte borde vara!!!

Högt upp, på en sommarstugetomt....

"Hej hej, här är jag....!"   Nej för tusan Skorpan, kom ner nu!!  BUSE!!

  


Så kom vi då fram till ett litet soldattorp.

Åh, vad jag tycker om dessa små, låga hus, som har så mycket historia i väggarna.


    

Vårt sällskap i dag var grabbarna Kicken och Chicco + deras matte, så klart.

Även gossarna är vana att posera på divers olika ställen.

Kicken, golden, han är liiite försiktig när det gäller att sitta nära Ronja.

Han har fått tillsägelse några gånger av "tanten", när han varit allt för "PÅ", enligt henne.

Därför nöjde han sig med att sitta lite för sig själv i stället, inte på trappan.



Chicco, ja han är inte orolig av sig inte.

Han är en herre med pondus minsann....

"Ok brudar, ni kan ju sitta på var sin sida om mig här....det blir toppen, tycker jag"   


Han sträcker på sig, rak i ryggen, tror inte han blinkar ens.....



Det ångade verkligen om hundarna i dag, eller var det kanske om mig??

Immigt blev det i alla fall på bilderna.

Ja träng ihop er bara, flickor....men jag menar kanske inte att du ska sitta PÅ Skorpans rygg, Ronja!?!



Rappa på lite, Ronja!!



"Ja ja, jag kommer ju"



Från minus 5 till plus 5 på mindre än en timma....det innebär åter igen skitiga hundar.

Jätteskitiga.

Men dom blev ändå inbjudna till vännerna på fika.

Så skönt det är ändå, att man kan ta dom med sig in till hundfolk, 

utan att dom välter ner allt med sina viftande svansar,

och i stället lägger sig tillsammans alla fyra, bredvid oss i köket.


Sa jag att jag tycker om hundar?

HAHAHAHAHAHAHA!!!

  


Omgjord bild, (men jag tycker om den ändå)



I morgon är det åter dags för lite vårdhundsarbete igen.

Till glädje för oss alla, min mamma, "tanterna", hundarna och jag själv.


Kram

Susanne

 
 
Annaslantligaliv

Annaslantligaliv

25 november 2015 02:32

Det är viktig att trivas med det man gör och njuta av sitt liv. Inte ska man behöva må dåligt av någonting. Bra gjort att ta tag i det och göra det till något bättre. Kram ♡

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Susanne

26 november 2015 23:09

Fina du, tack

 
Eva H

Eva H

25 november 2015 09:16

Till Kicken c/o töserna:
"Jag känner också några sådana där tanter.... Vad är det MED dem egentligen??? Man vill ju bara umgås lite ju!"
Assar

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

26 november 2015 23:08

Hahaha!! ;-)

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

25 november 2015 14:14

Man bara måste springa som en tok minst en gång varje dag

Susanne

26 november 2015 23:18

Jajamensann, minst en gång ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards