quilaoronja

Direktlänk till inlägg 10 december 2015

Omgjorda.....mera färg.

Av Susanne - 10 december 2015 22:05


Vid ett visst klockslag, varje dag, samma sak....

Då startar väntan.

"Jag vet att vi alltid brukar hitta på något kul just nu....typ!"



 Ibland måste man helt enkelt vara lite kreativ själv,

i väntan på att "alla" (läs matte) ska bli klara.  

"Ok, dra nu ordentligt, Skorpunge, jag håller emot här!"

 


     Massor av trista, men nödvändiga telefonsamtal var tvunget att lösas först,

och det är ju så typiskt att väntetiderna är så otroligt långa.

Blev lite full i skratt, när telefonsvararen säger;

"- Kvoten för samtal i dag är nu fylld, var god försök igen senare" 

          Detta var 30 minuter efter telefontidens början!?

Tur man inte har bråttom....   



Iväg....."vår" skog hamnade vi i i dag.

Det är lyx för mig, att bo i skogen, bara att kliva ut genom dörren, så är vi där.

Var lite nyfiken på hur mycket träd "Helga" hade tippat omkull i sin framfart.

Tur man inte var i skogen då, kan man väl säga. 



Banvallen var i alla fall helt tom på träd, 

så det var bara att sätta igång med "tok-springet"



Eftersom det är så väldigt roligt att "köra" uppletande, 

så gjorde vi även det.

6 föremål var, och jag måste nog säga att jag är imponerad av hur säkra dom är.

Det här är inget vi sysslat med någon lång tid.

Jättekul!

Att dom håller sig inom "gränserna" är också toppen, det trodde jag nog aldrig.



   Att träna hundarna.....kan väl säga att jag inte alltid är så laddad för det.

Nu har varit en sådan period, av flera olika anledningar,

men så efter ett litet mikro-uppehåll, då känns det så kul igen.

Kul att se hundarnas glädje, det betyder mest av allt.


Det har varit en rätt smutsig period nu, lindrigt sagt,

och Ronja o Skorpan är två smutsälskande individer,

vilket innebär att det "under ytan" på deras pälsar är väldigt "orent".

Jag tycker om rena hundar, men att skrubba dom varje dag, det går bara inte.

Nu är det i alla fall dags, tycker jag, så jag kikade in på "simmet"

för att se om det möjligtvis fanns några tider kvar i morgon.

Och joodå, visst fanns det, och dom passade dessutom perfekt i tid.

  

Simning i morgon då, brudar!!



Kram

Susanne


Har "lekt lite" med alla bilderna i dag, dom var så himla grå och tråkiga.

Svårt att få färgglada bilder en grå grå grå dag.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards