quilaoronja

Direktlänk till inlägg 13 december 2015

Ska du flytta in?

Av Susanne - 13 december 2015 22:47


Höll på att bli hända en liten "olycka" i dag.

Ja, olycka o olycka....men livat hade det säkert kunnat bli.

         Nu hade jag tyvärr inte kameran framme just i rätt sekund....typiskt.          


Dessto mera bilder blev det under dagen.

Sol och frost, en "kombo" jag tycker om.



För en kort stund lämnades ytterdörren på glänt, precis innan vi skulle ge oss iväg.

Precis innan maken skulle stänga den, såg jag liksom i ögonvrån en skugga som susade förbi!?

  


Att få till en sån' här "stå-bild" på Skorpan, det är inte enkelt, tycker jag.

Hennes svans är verkligen ALDRIG stilla, inte för en sekund.

När hon är extra extra glad, som här, när vi ska gå till skogen,

då snurrar den mest runt runt hela tiden.



"Men åååh, jag orkar inte vänta mera....berätta nu då, så vi kommer vidare....!"



"Skuggan" som for förbi, slank in genom dörrspringan i en rasande fart....men vad var det?

Smög in för att ta en titt på "skuggan"....och döm om min förvåning,

när jag hittade en liten kattunge, som spatserade omkring och kollade läget!



   Var så klart tvungen att släppa ut den igen, men han gick minsann inte frivilligt!

Fick en "otäck" syn,

hur det skulle gått om vi inte upptäckt honom innan vi stängde dörren och gick i väg.

Jaa, tänk om  vi mötts av detta!!!

  

Han träffade även på hundarna som väntade utanför, men dom sa bara,

"Hej hej, här bor vi, bäst att du sticker"

 


Näe, katt har vi haft några stycken tidigare, och numera går det inte alls,

eftersom några familjemedlemmar är allergiska.


Nu så, nu var vi redo för en solig, frostig promenad....



Perfekt när alla vattendrag är frusna!!

Tänka sig, kom hem med rena hundar i dag!

            


Ronja gjorde vad hon kunde för att ordna det, genom att "slå sönder" isen med tassarna,

men i dag var det riktigt bottenfruset.

Sorry, Ronja!



Jag gillar inte ormar, inte alls!

Drar opp fötterna under mig om det visas en bild opå TV t.ex

Så ligger det helt plötsligt en genomfrusen orm på en sten.

Fy tusan!

Huggorm trodde vi först, men så var inte fallet.

Nu blev jag så klart nyfiken på VAD det var.....enda sättet att få veta är att hämta hem den och "analysera"

        Hemska tanke!

    

Trots min fobi och rädsla och allt det där, var jag ju tvungen att fota den.

Läskig såg den verkligen ut!



Klättra på stock!



Och på sten!



Finns det hjärterum finns det stjärterum!



Huset som hört till detta dass, är sedan länge jämnat med marken.

Men, dasset det står stadig kvar!

Dessa ständiga köer är också kvar!

Men Skorpan kan vänta hon.....



Som vanligt...vi är bara sällskapliga...tigger ALDRIG!

  




 Har man ingen snö kan man väl va lite nöjd med frost?

Lite vitt blir det ju. 

Kolla, inte ett litet lerstänk!!

  


Det var allt!


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards