quilaoronja

Alla inlägg under november 2013

Av Susanne - 3 november 2013 23:41

             

Precis lagom, när vi stängde dörren för att gå dagens långa promenad,

då öppnade sig himlen och regnet bara vräkte ner.

Nej då, jag har inget emot det alls, om jag har rätt kläder,

och  har gott om tid när vi kommer hem.

För jag lovar........vi har inte några rena hundar med oss hem.



Att Ronja o Skorpan dessutom samlade på sig små, klibbiga "kulor",

som trasslade in  sig rejält i pälsen,

det var en bonus!



Att rulla runt i leran, det är sååå mysigt!



Ronja lyckades samla flest "grejer" (vad det nu är för något) i pälsen.

För att få bort dom, var det plocka en och en som gällde.


           

Men, se här......som ny igen! 



Och Skorpan också, så klart.

"High Five"!



Lite kompis-snack!



  



"Näe, nu måste jag nog sova!"




  

Kram

Susanne


Ja, just det, filmen också.



Musik från;

AUDIONAUTIX.COM 

"Happy little Elves"

Av Susanne - 2 november 2013 21:53

                       

Oppe med tuppen!

Jaa, råkade se fel på klockan (klant) och studsade opp ur sängen.

Sjutton också, vad trött jag är, tänkte jag?


Tog mina mediciner (som måste tas på ganska exakta tider).......

Tittade till på klockan....."JA MEN VAD I.......!!!"

Hade visst sett "lite" fel på klockan!    

Men helt plötsligt, blev det liksom flera timmar på denna dag!


Vi for till stan för att hämta grus och jord, och när allt var fixat,

jaa, då fanns det gott om tid kvar.


Tog en stadspromenad runt Motala Ström,

tillsammans med en av döttrarna och hennes sambo.


Över den gamla Femöresbron!



Det kostade fem öre att gå över bron, förr i tiden,

men i dag, då är det gratis, som tur är   



Lite balansövningar, för den som gillar det  



När man promenerar i Folkparken,

då har man ständigt med sig följeslagare.

På vissa ställen har dom samling, skulle man kunna säga.....

Mängder av änder!


SÅ HIMLA KUL!!!

"Ska vi leka", sa Skorpungen, och drog iväg........innan den som höll i kopplet hann reagera   

WROOOOM, sa det......Skorpan drog iväg i rasande fart.......nerför en backe,

fylld av slipprig lera och höstlöv!!!

Finns inte en chans att få stopp på en leksugen Skorpa då.......

Det finns enorma björn-krafter i den här lilla busen.

Som tur är, släppte "koppelhållaren" kopplet, annars hade flera blivit väldigt blöta    

Så himla synd, att jag inte hann få igång kameran, HAHAHAHAHA!!!

   

T o m änderna fick sig ett gott skratt........



Och Skorpan, jag hon fick sig en simtur, i dag igen!



Jag går ganska ofta i den här parken, dom gånger jag är i stan själv.

Det är aldrig några som helst problem med dragande hundar,

eller hundar som har fått knäck i öronen.

Men i dag, och andra gånger också för den delen, just när flera är med,

jaa, då vet jag inte vad som händer med hundarna.

Tror visst dom kommer undan med vad som helst?   


Fick stanna opp en stund med den lilla Skorpungen, för ett "allvarligt" samtal.

"Sitt ner och lyssna på mig nu"  

"Man gör inte så här, blablabla, Skorpungen"   

Faktum är att det blev bättre, efter det.   

Jag skulle vilja veta vad som flyger i dom,

när dom helt plötsligt får för sig att man kan göra precis som man vill.

Nästan som med barn.......så fort det är någon annan med, så tror dom att dom kommer undan.


Nej då, Ronja "flamsade" inte så värst mycket   

Var bara väldigt sur över att hon inte fick bada, hon också!



 Den här stubben går inte att passera, utan att hoppa opp på den.



Om ni tycker jag beklagar mig över "flams-hundar", så är det inte så himla farligt!

Dom bryr sig inte om andra hundar, eller andra människor,

är bara så väldans glada och lyckliga över livet. (tror jag   )


    


Och, självklart vill vi ha lyckliga och glad hundar.

Men att dra iväg ner i vattnet med "någon" i andra ändan av kopplet, det är icke ok.....

men lite roligt att se på, hahaha!


Kram på er

Susanne

Av Susanne - 1 november 2013 21:42

  

 Fredag.....redan en vecka till har passerat.

Trots en hel del regnande, och även blåst,

så har det varit en bra vecka.


Jag har fått så himla mycket gjort.......

Eller, himla mycket, det är väl att ta i lite kanske   


Några små glimtar av solen har vi sett,

och då försökt passa på med kameran   



Man får leta ordentigt, för att hitta några löv som sitter kvar på grenarna.



Otroliga färger........glada färger!



En hel del träning har vi också ägnat oss åt i veckan.

Små, små korta stunder, med finslipning.

Skorpan har fått "ordning på baken" vid ingångarna,

och jag är helt överraskad av hennes sätt att förstå vad jag vill.   


Hoppet har vi kommit en lång bit på.......

(Från att ha varit lite osäker, till att hoppa på kommando)

Vi har fått så mycket bra ideer att jobba med!


Duktig tjej   



När jag tränar med Skorpan, står Ronja och ylar!!

Så ivrig att få visa vad hon kan.

Vi har inte tränat ren lydnad med Ronja, bara vanlig vardagslydnad, vilket räcker gott.

Men nu är jag så taggad, och Ronja verkar gilla det också, så vi kör på med henne också.

Dessutom blir inte draget lika intensivt den här årstiden.



Stadspromenad, och sedan servicehundar på min mammas boende i dag.

Alltid lika populärt!

Tanterna jublar   

(Och Ronja och Skorpan bara njuter av all uppmärksamhet)



Ser nästa inte verkliga ut, dom röda löven.


     

  


Så många nyanser av höst!

 


Nu måste jag skynda mig.........en beställning ska hinna in innan tiden går ut   

Svårt, kul, spännande.......!


Önskar er alla en skön helg.


Kram

Susanne

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards