quilaoronja

Direktlänk till inlägg 14 december 2013

Är det sant?

Av Susanne - 14 december 2013 22:50

Julklappar.......Check!

Mat.....Check!

Och massor av annat som var tvunget att ordnas.....Check!

Inte mycket annat att göra en dag som i dag.

Regn som aldrig ville ta slut, himlen så grå, så grå.

Man skulle kunna tro att den var på väg att trilla ner över mig.

                Gnäll, gnäll, gnäll över vädret.......ok, jag slutar med det nu          

     


Hade beställt en almanacka som kom med posten i går.

Brukar göra det varje år......dom är så fina, och till ett humant pris.



Januari kommer börja så här, år 2014!



Eftersom regnvädret inte gillas av kameran, blir det inte mycket bilder tagna.

Gick tillbaka ett år i tiden, för att se vad vi hade för oss då.

Min blogg från den tiden är ju borta, men som tur är, finns alla bilder kvar.


Vilken dag vi hade då....för ett år sedan alltså!

Jag njuter av att se, att vi faktiskt har haft vinter "en gång i tiden"   

Att titta lite på en liten, liten Skorpunge, det gör inte heller ont!



Jag vill ha snö, jag vill ha snö, jag vill.........!!!



Vi har ju fått prova på lite snö i så där två-tre dagar nu........och hundarna äääälskar´t.



Skorpan hade bara bott hos oss i ca 14 dagar här........



.....och Ronja förstod nog inte riktigt,

att den där lilla "skiten" kommit för att stanna   


   

  



Hur söt får man vara egentligen?   



Ronja, och alla hennes miner   



Ord överflödiga   


En blogg med gamla bilder fick det bli idag. (Man tager vad man haver....)

Undrar vad morgondagen bjuder på för väder?

Det kunde väl åtminstonde sluta regna, va?!       


Milton o Meya kommer få mormor o morfar på besök i morgon.

Det får ju inte gå allt för många dagar innan vi ses, då får man liksom "barnbarnsabstinens"!

Inte bra   


Är så nöjd, med ett rum som vi vände upp o ner och bak och fram på, här hemma i dag!

Det blev ett helt "nytt" rum!

Mycket skruva på "IKEA-inköpen" som gjordes i veckan, men gissa vad.....

ALLT fanns med, ingenting var trasigt....OCH det blev bra.......TJOHOOOO!

  


Tack för i dag, go´vänner, och dom andra som jag känner   


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

15 december 2013 00:07

Alltså..... Skorpan är ju fortfarande otroligt söt, men jag SAKNAR den där lilla nalletösen :)
Vädret vill jag inte ens tala om..... Bläääääääääääääääääääääääääääää!
Duktig du är som har klart! Fast jag behöver ju egentligen inte göra nästan något. (Jul för oss 5 här kräver liksom inget :D )
SV
Jag gissar att du kan hitta det där urgulliga luciatåget på SVTplay, Rapport Luciadagen. Det kan det vara värt, för det var underbart! Ganska sent i sändningen om jag minns rätt.

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards