quilaoronja

Direktlänk till inlägg 4 maj 2014

Slutet..........en karamell :-)

Av Susanne - 4 maj 2014 21:55


             

Så var det då sista dagen på ännu ett dragläger.

Dessa läger ger otroligt mycket för oss.

Själva tävlandet är långt från det viktigaste.

Just dragtävlingar finns inte så många att välja mellan under ett år,

och dom är väldigt spridda över landet.

Från Ängelholm i söder, till Byske i norr!




Skorpan klarade ju av sitt prov med bravur i går,

så hon fick "bara" vara publik i dag.

Tror hon tyckte det var helt ok.



Hade bestämt mig för att strunta i tävlingen i dag.....men, man kan väl ändra sig?

Tog mig en funderare, och som sagt, själva tävlingsmomenten är också väldigt nyttig träning.

Skyndade mig till plan i morse, för att se hur Ronja skulle reagera i dag.

I går gick det inte ens att få henne att passera på vissa ställen?

Hon reagerade inte alls i dag....SKÖÖÖÖNT!


Ärligt talat, så hade jag verkligen inga som helst planer,

eller ens förhoppningar, om att klara detta i dag,

men att se ett framsteg, eller två, det var förhoppningen.

Och det fick jag se.




Det var en mycket gladare Ronja, som gick in på plan, och några poäng tog hon.....men...

Så stannar hon upp, liksom fryser, och då fungerar inte ens BACKA, som hon är så duktig på.

Hon står som i en annan värld?!

Tänk, om dom kunde tala....


Tvekar inte en sekund, att säga att hon faktiskt kan det här.....hela banan.

Det har hon visat många gånger på träning.

Men tävling........det måste bero på mig!!!


Hur som helst, så anmälde jag till en tävling om 1 månad,

och tills dess.....då tränar vi lite tror jag, hehe.



Hanar är fortfarande ganska fötjusta i Skorpan, men gissa vad?

Hon har lärt sig att säga ifrån...och det med besked!!!

Jag blev snopen över hennes grova röst! Lilla Skorpunge.




        Men det händer ju inte ofta, att hon "plockar fram" den grova rösten, för hon är alltid glad.

    Skorpan kommer också få träning med sennenvagnen nu,

för vi tänkte ta AP 1 med henne i oktober.  

Spännande!


Det som hände härom dagen, när jag blev så hemskt ledsen,

det är något som sitter kvar inom mig.

Men så otroligt rörd och tacksam jag är över ALLA fina, omtänksamma ord från så många människor.

Det är en så stor tröst, när man mår dåligt.

Alla ni fina, som har så mycket empati, och medmänsklighet, det är så fint.

Det pratas mycket om avundsjuka, men jag har verkligen INGENTING att vara avundsjuk på.

Dom som tror det, dom känner inte mig alls.

Jag försöker bara ta till vara varje dag i livet,

och anledningen till det kanske är att jag varit nära att missta det.

Men inte sjutton ska det behöva vara så.

Tack   



Nu till något så där otroligt gulligt igen.

Låt mig presentera en liten karamell!

Joo, hon heter faktiskt Karamelle.



Vad ska man säga.....



Har träffat på många valpar i helgen,

men Karamelle var den yngsta av dom alla.



Hon är så söt med sin teckning,

ser ut som hon doppat näsan i en pyts med vit färg.



Hemvägen i dag gick snabbare än ditvägen...så är det nästan alltid, tycker jag.

Stannade flera gånger, för att ta en sväng, och framför allt låta hundarna leka ordentligt.

Det blir inte så mycket lek och bus på en camping, bland alla människor.



Det har hänt flera roliga och fantastiska saker i helgen, (Allt positivt övervinner allt negativt)men jag tar det i morgon.....

....nu blir det sova av.


Kram till er alla som läser och som jag lärt känna här igenom.

Susanne




 
 
Eva H

Eva H

5 maj 2014 09:54

Men vilken riktig karamell!!!!!
Och med tanke på vad dina tjejer kan rulla mm i så ÄR det säkert en färgburk :)

Avundsjukan ja.....
Vet du, jag tror att det kan vara så urbota dumt att de faktiskt mest är avundsjuka på din förmåga att ta vara på dagarna "trots allt". Så'nt möter jag ibland nämligen..... Att folk kan bli oerhört irriterade på att jag tycker att jag lever rätt bra trots usel ekonomi och så. (Visst, skulle behöva till en del men mat o husrum har jag)
Jag tror att det ofta "stör" de som gärna gnäller och "måste" ha det ena och andra att se folk som faktiskt är rätt nöjda, trots bekymmer, värk och annat.
Kram!
och pussa till töserna! Skorpan när hon sanerats kanske..... :)

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

5 maj 2014 22:46

Säger bara KRAM till dig, Eva. Hoppas du fått mitt meddelande

 
Ingen bild

Johanna

5 maj 2014 14:08

Jag tycker Ni är härliga ❤hela familjen ;)
Även Ulla-Bella, vår egen sekreterare 😘😉
Kram,
Johanna

Susanne

5 maj 2014 22:45

Hej och massor av tack, Johanna!
Om du visste vad det betyder mycket för oss att höra.
Hahaha, tur vi har Ulla-Bella.....vilken klippa va....:D :D :D
Nu blickar jag bara framåt, och lägger det andra bakom mig. Träna, träna, träna.
Att se er på plan är så härligt, roligt och stimulerande. Och jag hoppas Ronjas glädje kommer tillbaka fullt ut.
Kram till er alla, ses snart igen, (som tur är)
Susanne

 
Tezz På S/Y Endeavour

Tezz På S/Y Endeavour

5 maj 2014 20:02

Vilka otroligt vackra bilder på jättefina hundar!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Susanne

9 maj 2014 00:49

Tack snälla för dom fina orden :-)
Kram
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards