quilaoronja

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2015

Pengar tillbaka...se där ja!

Av Susanne - 15 oktober 2015 21:15


Förlåt mitt tjat....ett tag trodde jag verkligen inte att det någonsin skulle bli helt bra igen.

Så klart pratar jag om Skorpan....IGEN.

Det här året som gått, det har innehållit så mycket skit o elände, så mycket tråkigheter,

trodde aldrig det skulle ta slut, på riktigt.

När tiden gick och ingen kunde komma fram till en diagnos,

allt var bara gissningar (vilket jag på sätt o vis förstår)

Skorpan blev uppsatt för operation...dom skulle öppna och leta fel,

för jag var ju tvungen att inse att det faktiskt kunde vara en tumör,

eller kanske hjärtfel, som veterinärerna sa.

        Varför inte en svår lungsjukdom kanske!?!?            

          


Men så tittar jag henne i ögonen i dag,

och då vet jag!

Då vet jag att hon mår bra igen, det syns så tydligt.


En stor bukoperation med avlägsnande av ett styck hel majskolv i tunntarmen.

En hysterektomi, (borttagning av livmodern) pga inflammation i den.

Och nu det sista, främmande kropp i halsen någonstans,

som efter mängder av undersökningar och behandlingar i 2,5 månads tid,

nu kommit ut naturligt, med hjälp av Bisolvon.

Allt detta på mindre än 1 år!!


Nu är det stopp, inget mera nu  



Vi kan börja leva precis som vanligt igen, vilket vi inte gjort på länge, känns det som.

Jag har hela tiden varit på min vakt, har inte kunnat släppa taget om min oro.


Nu kan vi träffa våra kompisar igen, 

hundarna får vara bara hundar och busa med sina kompisar, precis som i går.

Samma sak vad gäller träning, simning, och allt annat vi pysslat med, allt har legat på is.

Även om vi har kunnat träna lite, så har jag inte haft någon lust helt enkelt.

Nu har även den kommit åter.


  

Att i dag var en så härlig höstdag med en sol som lyste,

träff med en kär vän, och tillhörande kondisbesök, då kan man ju bara må bra.

Och det gör jag...mår bra.



Jag blir lika förvånad varje höst när löven ändrar färg.

Hur är det möjligt att det kan bli så vackert?! 



Skrev för en tid sedan om vår anmälan till arbetsprov,

och att jag fått veta att man inte får anmälningsavgiften tillbaka,

även om jag skulle kunna ordna veterinärintyg.

Nu tyckte jag att det var lite tokigt, och letade reda på stadgarna i klubben.

Vad står det egentligen om det här i stadgarna?

Jo, så här.....


Anmälningsavgiften skall återbetalas om:

• hund insjuknar eller skadas (styrks av veterinärintyg, återbud lämnas före provdagen)

• hund på provdagen, före hundens start, är uppenbart skadad. Detta skall intygas av tävlingsledaren 
  
eller domaren.

• tik löper (styrks av intyg, bevittnat av två ojäviga personer, återbud lämnas före provdagen).

• föraren är sjuk (styrks av intyg inom 8 dagar, återbud lämnas före provdagen).


Jaha, då så, tänkte jag, och tog kontakt med den person som sitter i styrelsen,

och har sista ordet i frågan.

Så var den saken löst.

Självklart skulle jag få tillbaka pengarna jag betalat,

och det tidigare svaret jag fått kunde jag helt bortse från.

(Vilket för övrigt löd: "Nähee, nu får du nog allt betala ny avgift till nästa tävling.....)

Gulligt!   

Dom här två är i alla fall gulliga, där dom sitter i "hösten"   



I dag fick jag reda på en nyhet....hade ingen aning faktiskt.

Det finns en cocosbollsfabrik, alldeles nära där vi bor!!!




Hur sjutton kan det komma sig att jag inte vet något om den??

Och dom tillverkar inte enbart cocosbollar minsann, utan massor av annat gott-gott, 

och livsfartligt.

Frågan är om jag törs åka dit?

Jag är en riktig godsråtta   




Alltid samma sak!!!

Ronja kan bara inte låta bli att tjuvstarta.....



Men Skorpungen är snabb som en vessla,

och är snart uppe vid sidan om Ronja igen.



Så där....då ska jag va tyst....

  

Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

16 oktober 2015 08:36

Det är så underbart härligt!
Skorpan mår bra, Ronja blir glad o MATTEN blir glad o mår bättre! Gläder mig oerhört mycket :D
Den där fabriken..... Jag är (kanske, eventuellt, möjligen...) rätt glad den inte är granne med mig.... För både plånbok o midjemått ;)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Liz Nilsson

Liz Nilsson

16 oktober 2015 09:25

Så härligt, underbart att höra att Skorpan har blivit bättre. Tänk att Bisolvon kunde göra underverk 👍 ❤️
Så roligt att läsa om er och så fina bilder på Skorpan och Ronja.

http://lini57.wordpress.com

Susanne

18 oktober 2015 22:51

Jaa, Bisolvon? Tänk om vi fått det från början?! Hade Skorpan sluppit allt lidande då, joo, det tror jag.
Tack snälla du, jag tittar in till er också och håller mig uppdaterad :-)
Kram från oss

 
Ingen bild

Yvonne

16 oktober 2015 13:33

Lyckliga du, lyckliga Skorpan som har en matte som lever för henne.
Det är så fruktansvärt jobbigt när ens djur blir sjuka, spelar ingen roll vilket djurslag det är:
Höna, kanin, hund, katt, häst eller en liten tvillingkalv som är nära att få lunginflammation,
men frisknar till då blir det som bomull runt mitt värkande hjärta!
Ha ett bra liv med dina hundar i många lyckliga År!
Kram!

Susanne

18 oktober 2015 22:48

Tusen tack, Yvonne, för dom fina orden.
Du har så rätt, oavsett vilket djur det gäller, är det alltid tungt när dom är sjuka. Oron är lika stor.
Tack detsamma till dig
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards