quilaoronja

Direktlänk till inlägg 22 december 2015

Betydligt roligare...

Av Susanne - 22 december 2015 23:30


Stadspromenad!

Det är något visst med att gå genom det gamla industrilandskapet,

och för en stund föreställa sig hur det var förr.

På den tiden när babrikerna var i full gång,

och denna del av staden var levande. 



Har fortfarande inte lyckats få till den årliga vandringen,

"Stad i ljus", som bjuder på många vackra "installationer", t o m en del nya för i år.



Den här lilla "sötkorven" hade inget emot att följa med oss!!

Leon   

Vinka är kul!!

   

      

       Vinkar åt Fru And

    


Och så klart även åt Herr And!



Rådhuset med "Gull-Olle" på toppen, sittandes i solen.



Nästa anhalt...Söderköping, där vi promenerade utmed Göta Kanal,

medan "hussen" blivit kallad till doktorn för provtagning m.m



Visserligen är vattnet tömt i delar av kanalen så här års,

men det fanns nog tiilräckligt för ett dopp så här i juletid!

(Om man är hund, vill säga)



Vadå medveten om att det fotograferas?!

Ronja sträcker på sig för att verkligen kopmma med på bild!

"Eh, syns jag ordentligt nu, matte?"


      

Nej, bada i kanalen skulle inte hända, det hade jag ju bestämt,

men jag tänkte inte på att det är lite sankt här, i det höga gräset bredvid vattnet.....

Skorpan skönkt mer o mer när jag tog bilden....därefter var honganska rejält blöt i baken.

Kan väl inte varit så väldans skönt, hehe

Men är man duktig, så låtsas man så klart ingenting om alls,

bara sitter där o ler...

  

  


Skönt att strosa lite för sig själv, framförallt nu när hjärnar arbetar för högvarv.

Försöker reda ut tankarna, inte hamna i den nedåtgående spiralen, som man lätt gör...

               


Näe, dom här två flickorna håller mig på rätt köl,

gör mig alltid så glad med sina glada miner och viftande svansar.



Smeknamnet på denna välkända kanal är skillsmässodiket,

vilket jag tycker har en väldigt otrevlig klang.

Visst har man sett många många slussningar,

där makar blivit oerhört irriterade på varandra....precis som i filmerna, "Göta Kanal"



Var tvungen att ta några bilder i denna söta lilla stad också.

En riktig sommarstad, men jag föredrar den nu, när den är stilla och tyst.



Tänk vad utvecklingen gått framåt, 

och när man endast hade en telefonkiosk att tillgå,

om man ville ha tag i någon lite snabbt.

Kul att den finns kvar!



JULBAD!

Det hade jag tänkt, eller i alla fall en dags simning, även denna vecka.

Men jag får inse att min tid inte finns till det.

Allt har ju blivit lite upp-o-ner nu, men vi gör så gott vi kan,

julafton lär inte flytta på sig, utan kommer som den ska varje år.



Vad gör väl det, att vi kanske inte hinner precis allt vi hade tänkt....



Det var såå mycket viktigare att ta hand om Leon en stund i dag, än att städa hemma.

Och betydligt roligare också

  


Kram kram

Susanne

 

PS. Ett stort tack för alla julkort som kommit i brevlådan.

Måste bara fråga....ett av alla kort har ingen avsändare?

Inget namn som talar om vem det är från, och jag känner inte igen vänners handstil precis.

Kanske någon av er som skrivit julkort kommer på att namnet glömdes bort?

Jag säger stort tack i alla fall DS.

 

 
 
Eva H

Eva H

23 december 2015 09:14

Jag fick höra det var lite konstigt att tillbringa en vecka i "sommarturiststaden" Sigtuna precis efter nyår. Men ÅH så mysigt det var :D
Ni kommer att få en alldeles speciell jul tänker jag, med lite extra glädje över att kunna samlas. Det är ju liksom viktigare än städning det :D
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Susanne

Susanne

23 december 2015 09:27

Det är väl ofta det där som är nära, och helt "vanligt" som man glömmer bort. Glömmer att det finns.
Jo, du har så rätt, vi klarar oss säkert bra, även om dét flyger några små tussar i hörnen 😀
Kram 😉

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

23 december 2015 17:06

En riktig God Jul till dina underbara hundar som bereder mig sådan glädje att titta på och läsa om Min fina Berner Freja från Eklövens kennel hälsar också

 
Susanne

Susanne

23 december 2015 19:40

Tack snälla Ing-Lill, så fina ord som värmer mitt hjärta och gör mig då glad.
En riktigt God Jul önskar vi Freja och Dig (om vi nu skulle få önska något litet, så vore det nog SNÖ....hundarna skulle älska det!)
Varma kramar
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards